SS helm
- BBB
- Lid
Bovopanzerfausten zou ik ook al niet vertrouwen, een nepperd zou ik binnen de 5 a 10 jaar al heel wat origineler kunnen laten lijken, enkele jaren in een ammoniak omgeving en dan enkele jaren de grond in......viny schreef:Bobbeltjes zitten onder de verf, komt bij bekent voor, ook gezien met een bovo panzerfaust.

Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
- BBB
- Lid
- viny
- Lid
bollebekboerke schreef:Bovopanzerfausten zou ik ook al niet vertrouwen, een nepperd zou ik binnen de 5 a 10 jaar al heel wat origineler kunnen laten lijken, enkele jaren in een ammoniak omgeving en dan enkele jaren de grond in......viny schreef:Bobbeltjes zitten onder de verf, komt bij bekent voor, ook gezien met een bovo panzerfaust.

Zelf uit de grond gehaald in Berlijn:D
'War is delightful for those who have not experienced it'
Tinus heeft aardig lange tenen,mischien krijgt u ooit nog eens de mogelijkheid om de kennis te verkrijgen,zoals de door u afgekraakte experts wel hebben. Zie wel voor het eerst dat de roest OP de decal zit, niet IN de decal,maar uiteraard ben ik in uw ogen geen kenner.
Mvg
Willem
Ps wilt u wel aan uw taalgebruik denken,de wereld is al grof genoeg.
Mvg
Willem
Ps wilt u wel aan uw taalgebruik denken,de wereld is al grof genoeg.
Bedankt Tinus voor het plaatsen van foto,s en toelichting,maar we zullen het eens anders vragen. Dus moet u even kijken met andere ogen,waarom is deze decal orgineel? wat is de maker hoeft niet perse de helmmaker te zijn,wat zijn de decalkarakteristieken,van die decalmaker,die onderbouwing heeft u tot nu toe niet gegeven. Daar moet toch niet licht over worden gedacht,dat is bijzonder essentieel,bij verzamelen,anders komen we niet verder dan opgespitte artikelen,oftewel gaat u een keer nat,de door u geclaimde 2de SS helm is volgens mij Polizei.
Mvg
Willem
Mvg
Willem
- SV Kenny
- Lid
- Contacteer:
- viny
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Ik denk ook dat het hier gewoon een originele betreft. Je hebt hem zelf uit de grond gehaald en we hebben hier inmiddels al een stuk of 20 foto's kunnen zien van de helm in verschillende stadia van schoonmaken. Het is duidelijk dat het decall er langzaam onder vandaan is gekomen.
Het bewijs dat deze helm gewoon origineel is, is gewoon onomkomelijk bewezen. Daarnaast is er nog best veel niet bekend over Duitse uitrusting en uniformen uit de oorlog dus wellicht is dit weer een nieuw type decall wat men gewoon nog niet eerder is tegen gekomen(maar daar heb ik niet genoeg verstand van dus daar waag ik niet teveel over te zeggen).
Ik denk dat sommige mensen nu gewoon te ver gaan in het zich blind staren op wat er in de boekjes staat. Bij deze helm kun je er gewoon niet omheen dat deze origineel is. Hij is verdorie tussen 150 andere helmen gevonden. Waarom zouden ze nu net deze ene helm faken terwijl over de andere 149 helmen geen enkele twijfel bestaat. Sorry hoor maar dat gaat er bij mij gewoon niet in. En ik denk bij niemand die er gewoon nuchter over nadenkt.
Maargoed, het is wat Viny zegt. Je hebt een mooie pot uit de grond gehaald Tinus, je hoeft naar anderen toe geen verantwoording af te leggen.
Ik heb gezegd...
Het bewijs dat deze helm gewoon origineel is, is gewoon onomkomelijk bewezen. Daarnaast is er nog best veel niet bekend over Duitse uitrusting en uniformen uit de oorlog dus wellicht is dit weer een nieuw type decall wat men gewoon nog niet eerder is tegen gekomen(maar daar heb ik niet genoeg verstand van dus daar waag ik niet teveel over te zeggen).
Ik denk dat sommige mensen nu gewoon te ver gaan in het zich blind staren op wat er in de boekjes staat. Bij deze helm kun je er gewoon niet omheen dat deze origineel is. Hij is verdorie tussen 150 andere helmen gevonden. Waarom zouden ze nu net deze ene helm faken terwijl over de andere 149 helmen geen enkele twijfel bestaat. Sorry hoor maar dat gaat er bij mij gewoon niet in. En ik denk bij niemand die er gewoon nuchter over nadenkt.
Maargoed, het is wat Viny zegt. Je hebt een mooie pot uit de grond gehaald Tinus, je hoeft naar anderen toe geen verantwoording af te leggen.
Ik heb gezegd...

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Als men artikelen post op een forum,kan men dat verwachten,wilt men dat niet begin er dan niet aan. Als alleen OOOOH en AAAAh wat mooi wilt horen,zit men hier blijkbaar goed. Wel ik zit prima in mijn stoel en wacht gewoon nieuwe foto,s af, strakke close ups,zonder flits (irritante glans) en gaarne in de buitenlucht bvd.
Mvg
Willem
Mvg
Willem