Altijd leuk zo'n onbekend uniform. Wat voor een uniform kan dit nu zijn?
Zef heb ik het vermoeden dat de twee rechtersoldaten Hongaren zijn, net als de soldaten op de achtergrond. Dit land was namelijk ook geallieerd aan Duitsland. Roemenië en Bulgarije waren dit ook maar in de legers van deze landen werden de rangonderscheidingstekens niet op de kraag gedragen. Beiden hadden schouderepauletten. Russisch lijkt het mij sowieso al niet.
In het Hongaarse WOII leger werden de rangonderscheidingstekens daarin tegen wel op de kraag gedragen. De tweede soldaat van rechts kan de rang van szakaszvezetõ (korporaal 1e klasse) of százados (kapitein) hebben. Dit is niet helemaal goed op de foto te zien. Beide rangen bestonden namelijk uit drie sterren. De meeste rechtse soldaat in de overjas lijkt mij een honved (soldaat) te zijn.
Tot welk onderdeel de beide (plus soldaten op de achtergrond) soldaten kunnen hebben behoord weet ik eerlijk gezegd niet. Opmerkelijk is wel de vermoedelijke rijksadelaar(??) op de borst van de tweede soldaat van rechts. Misschien Hongaarse vrijwilligers in de het Duitse leger?