Mijn Wehrmacht Zeltbahnen, chronologisch

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Peter M
Lid

Mijn Wehrmacht Zeltbahnen, chronologisch

Bericht door Peter M »

Naar willekeur opgestapeld:
Afbeelding

Afbeelding
Van boven naar onder:
- 1939, Met steeds een paar oogjes
- Jaren '40, steeds een paar oogjes
- Niet gedateerd, steeds een enkel oogje
- Niet gedateerd, oogjes noch verstevigingsringen (tevens in het 'open' splittertarnmuster)

Ontbreekt nu nog (buiten variaties in camouflagepatroon):
- Zeltbahn waarvan de knoopsgaten steeds kruislings t.o.v elkaar staan (geproduceerd van 15 mei tot 8 juli 1944)
SV Kenny
Lid
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Mooi hoor.
Ik heb ergens gelezen dat er ook zeltbahnen waren die gewoon grijs/groen waren, zonder camo dus. Zijn die nog te vinden?
snafu
Lid

Bericht door snafu »

SV Kenny schreef:Mooi hoor.
Ik heb ergens gelezen dat er ook zeltbahnen waren die gewoon grijs/groen waren, zonder camo dus. Zijn die nog te vinden?
Ja dat waren Zeltbahnen voor meer politieke organisaties: bv:RAD.
Die zijn nog te vinden hoor!Maar hebben meestal een hoger prijskaartje.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Naar mijn persoonlijke ervaring zijn ze over het algemeen goedkoper en een stuk minder populair. Het is iets langer zoeken dan naar de gecamoufleerde versie maar inderdaad nog erg goed vindbaar.
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Peter Moelans schreef:
Naar mijn persoonlijke ervaring zijn ze over het algemeen goedkoper en een stuk minder populair. Het is iets langer zoeken dan naar de gecamoufleerde versie maar inderdaad nog erg goed vindbaar.
Ik let er eigenlijk niet op hoor!Ik weet dat de standaard splittertarn ongeveer 70 euries doet en ik heb eens een beige-bruine in mijn handen gehad voor 100 euries!Was waarschijnlijk niet echt een prijsvoorbeeld dan! :P
Plaats reactie