LW wachtmantel, Orgineel of repro?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

viny schreef:Beter lezen :P 150 euro.
Ohja, sorry .. overheen gelezen :)!
Maarja, heb je hem al een mailtje gestuurd ofzo ... ? Of wacht je tot een beurs (mocht je hem op een beurs hebben gekocht) ?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

bartdb4 schreef:Beetje jammer dat ik afgezet ben.. Máár SiNiStEr, er werden op Lw mantels zeker kraagspiegels geplaatst, alleen niet bij Heer.

Maargoed.. Weer een les erbij! De verkoper garandeerde mij dat deze jas goed was, dus ik vraag dan maar mijn geld terug..

Gr, Bart.. :)
Tja, ik vind het ook erg vervelend voor je. Helaas leek het weer eens mooier dan dat het was. Wellicht dat de verkoper je nog uit kan leggen wat hem deed vermoeden dat het een origineel was. Ook verkopers kunnen (bewust) een fout maken.

En wat betreft de kraagspiegels zit ik inderdaad fout. Heb het nog eens nagekeken en op LW mantels werden inderdaad vaak kraagspiegels gedragen. Echter wat later in de oorlog werd dit natuurlijk wel steeds minder gedaan maar heb hier nog een paar voor/vroeg oorlogse foto's liggen waarop LW personeel inderdaad overjassen dragen met kraagspiegels erop. Bedankt voor de correctie! :)

Hoop in ieder geval dat het nog goed komt. Heb je de jas nog wel op WAF gehad?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Hallo Sander,

nee dat heb ik niet meer gedaan sinds ik hoorde van mensen op msn dat deze jas niet klopte..

Ik weet genoeg en het is een nieuwe les voor mij.. Alleen doet de verkoper nu moeilijk, hij wil geen GELD meer terug geven maar ik mag iets anders uitzoeken, ik vermoed dat ik waarschijnlijk spullen ervoor krijg die hij veel te duur aanprijst..

Groet, Bart.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Hmmm, je kunt altijd even kijken of hij niet toevallig wat heeft liggen voor een aannemelijke prijs waar je wel interesse in hebt. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie