goed of fout ek2?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

goed of fout ek2?

Bericht door Jasper J »

Is dit een echt of een fake ek2 heeft iemand een idee?
Hoor het graag.



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

staat geen merkje in.

mvg
Aude Audenda
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Rammelt het middelste gedeelte als je het kruis schud?
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ja dat rammelt .


mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Verkeerde plek voor dit topic. Het moet naar as-mogendheden.
Dit even terzijde, antwoord op je vraag nu:

Vanaf de foto's zijn dit soort kruizen erg moeilijk te beoordelen. Wat ik er op deze foto's zo van kan zien ziet dit kruis er goed uit en de erosie op de buitenste rand van het kruis is lijkt ook in orde(is hetzelfde soort erosie als op mijn originele kruis).

Ook het feit dat je noemt dat het kruis rammelt is een goed gegeven. Dit geeft aan dat het kruis inderdaad uit 2 delen is gemaakt. Mocht een kruis echter niet rammelen(zoals dat van mij) dan hoeft dat geen teken te zijn van een fake, in dat geval kan het ook nog zijn dat het HK op het kruis redelijke groot is en dat het middelste deel daarom niet kan bewegen. In dat geval moet je even goed kijken of je tussen het zwarte middelste deel en de buitenrand een gleuf kunt zien.
Echter worden steeds meer fakes tegenwoordig ook al uit 2 delen gemaakt dus ook dit is al geen garantie meer.

Staat er op het ringetje voor het EK2 lint nog een nummer? En hoe is het ringetje bevestigd waar het ringetje voor het EK2 lint doorheen gaat?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

En ik verplaats dit topic even naar As-Mogendheden.

Groet,

Dodo
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie