Invoeren Seinpistolen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Dat is inderdaad hetgene wat het leuk houd. Je komt bepaalde zaken tegen op plaatsen daar waar je het het minste verwacht. Ik heb patronen in mijn verzameling die niet direct bijzonder zijn maar die bij mensen vandaan komen waarvan je het niet verwacht. Ik kan de patronen nog stuk voor stuk aanwijzen. Voor mij de betere stukken uit mijn verzameling. Ik ken het verhaal er achter.
En trouwens, in eerste instantie ging het me maar om 1 patroon. Gezien op je foto. Toen ik echter de rest op het gemakje thuis aan het bekijken was werd ik steeds blijer. :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ja dat klopt idd..zo ben ik al jaren op zoek naar de zeer zeldzame patroon in .45acp let op!! met bodemstempel DWM - KK- 513 voor het experimentele .45 acp luger pistool van destijds. Ik zal deze patroon wel nooit meer in mij lade krijgen, maar het is altijd weer een verrassing om er naar uit te kijken...dus mocht je hem ooit eens tegenkomen dan hou ik mijn zeer aanbevolen :) .
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Ik weet het, ik heb je vraag ook al bij de NVBMB site langs zien komen. Je hebt nu wel weer verklapt dat hij toch wel zeldzaam is. :wink: Maar goed, het gaat hier over seinpistolen. Laten we het hier maar bij laten.
toril
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2007, 20:00

Bericht door toril »

@ racefiets..........zoals altijd BEDANKT!

-tom-
-the mind is a terrible thing to taste-
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Het is gelukt?
toril
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2007, 20:00

Bericht door toril »

Nee, nog niet nodig gehad maar nu weet ik tenminste hoe ik het aan moet pakken.
Kun je zo'n formulier meenemen naar een beurs in Duitsland. (stomme vraag?)

-tom-
-the mind is a terrible thing to taste-
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Weet ik niet. Ik denk dat de duitse verkoper een formulier nodig heeft met het betreffende serie nummer erop. Denk dus niet dat het zal gaan. De verkoper zal toch aan moeten tonen dat hij het wapen met serienummer zusenzo heeft verkocht aan een nederlander.
Plaats reactie