Toon je Kopfhauben
- Peter M
- Lid
Re: Toon je Kopfhauben
Hoewel ze niet zo populair geweest schijnen te zijn in gevechtssituaties, heb ik deze foto overlaatst op de kop kunnen tikken:

Nog op de foto te zien (misschien moeilijker op de scan): witte helmovertrek (uiterst rechts) en een paar wanten rond de nek (daarnaast liggend en liggend links onderaan).

Nog op de foto te zien (misschien moeilijker op de scan): witte helmovertrek (uiterst rechts) en een paar wanten rond de nek (daarnaast liggend en liggend links onderaan).
- VGD
- Lid
Hallo,
Heeft er iemand nog een Wehrmacht kopfhaube in splintertarn (omkeerbaar naar wit) tekoop? in mint staat.
Gr VGD
Heeft er iemand nog een Wehrmacht kopfhaube in splintertarn (omkeerbaar naar wit) tekoop? in mint staat.
Gr VGD
Lijkt me meer een vraag voor het gevraagd onderdeel.
Verder schitterende kopfhaubes heren.
Verder schitterende kopfhaubes heren.
Mvg/Best regards, Sipke
- Von Brand
- Lid
Op Tarnmilitaria staat nu een SS kopfhaube te koop, ik heb alleen geen verstand van deze dingen dus kan ook niet zeggen of dit wel of niet een goede is. Maar jullie kopfhaube zien er verder goed uit heren!Peter Moelans schreef:sobel schreef:Waren er eigenlijk ook speciale SS Kopfhauben, in dot 44?
Waffen-SS Kopfhauben (en handschoenen) bestonden voor zover bekend alleen omkeerbaar in de patronen 'Erbsen' en de 'oranje' versie van 'Eichenlaub'
(variaties A & B, van de groene zijn alleen parka's en broeken bekend)

Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........