Onklaargemaakte K98
- luc
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 2 keer
Dat is dus het grote probleem hier in Belgie , de plaatselijke politie weet het zelf niet hoe het zit met die vergunningenAK47 schreef:Hmmmm en toch lees ik het totaal anders... En laat ik daar toch redelijk wat ervaring mee hebben en vaak goed uit de bus komen... Ik zou dat toch eens gaan navragen bij de plaatselijke Rijkswacht als ik jullie was.
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
- snafu
- Lid
Dan heb je nogmaals je lesje geleerd hé zeker!dmie3 schreef:Wat een belgische klucht is dit nu alweer geweest. Al die personen die hun wapens hebben afgegeven voor vernietiging of de mensen die 1 jaar gewacht hebben op vergunningen .... EN betaald!
Maar ja, het zijn weer de personen die ter goeder trouw gehandeld hebben die in de zak worden gezet door onze Belgische regering (voor de zoveelste keer)

Hey AK47:
Waar zit hem het verschil in NL?Dan liever een onklaar gemaakt wapen aan de muur dan een wapen wat nu onherstelbaar beschadigd raakt
Greifkommando!
-
- Lid
Wat denk je dat gewicht doet van honderden wapens die op elkaar liggen/tegen elkaar aanstaan? Kromme lopen, houtwerk wat onherstelbaar beschadigd is, dingen die afbreken... En dan daarna fijn als werkend wapen verkopen zeker? Nee dan liever een wapen waarvan je weet dat het onklaar is gemaakt dan eentje die bij het eerste schot misschien wel uit elkaar knalt. Daar zit het verschil in.
- ZEN.45
- Lid
AK47,

Als je bezig bent met sportschieten en/of verzamelen is het juist essentieel om de wetten dienaangaande beter te kennen dan de Politie. Er zijn namelijk geen politiemensen die zich alléén met de wetten aangaande wapens bezighouden (en die wetten dus ten gronde kennen).
AK47,
En laat ik toevallig al 4 maanden bezig zijn met het opvolgen van het tot stand komen van dit Koninklijk Besluit over de ‘panopliewapens’. Een agent van de plaatselijke Politie heeft MIJ vorige vrijdag gebeld voor uitleg over de nieuwe lijst in het Staatsblad !Hmmmm en toch lees ik het totaal anders... En laat ik daar toch redelijk wat ervaring mee hebben en vaak goed uit de bus komen... Ik zou dat toch eens gaan navragen bij de plaatselijke Rijkswacht als ik jullie was.

Als je bezig bent met sportschieten en/of verzamelen is het juist essentieel om de wetten dienaangaande beter te kennen dan de Politie. Er zijn namelijk geen politiemensen die zich alléén met de wetten aangaande wapens bezighouden (en die wetten dus ten gronde kennen).
AK47,
Wat kan het iemand schelen in welke staat deze wapens waren toen ze in de hoogovens werden gestort ?Wat denk je dat gewicht doet van honderden wapens die op elkaar liggen/tegen elkaar aanstaan? Kromme lopen, houtwerk wat onherstelbaar beschadigd is, dingen die afbreken...
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
- ZEN.45
- Lid
Hoogovens of ondeskundige opslag met de bedoeling ze weer terug te geven... Volgens mij totaal verschillende dingen.

Ik ben sportschutter & verzamelaar, in België.Ik ben sportschutter en weet vaak al meer dan de plaatselijke BW. Lees dat stuk nog eens...
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
-
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
Hallo snafu
even ter info, ik was niet bij die personen die een wapen hebben afgegeven voor vernietiging EN ik heb geen enkel illigaal wapen in huis dat geregulariseerd moest worden ... bij deze.
Heb wel enkele medeverzamelaars/ vrienden die zich wel de moeite hebben gedaan om alles in orde te krijgen, het was dus eigenlijk meer voor die dat ik de vorige commentaar geleverd heb bij het topic.
Maar geef je wel gelijk op het punt dat je hier in België echt niet bij de eerste moet zijn.
even ter info, ik was niet bij die personen die een wapen hebben afgegeven voor vernietiging EN ik heb geen enkel illigaal wapen in huis dat geregulariseerd moest worden ... bij deze.

Heb wel enkele medeverzamelaars/ vrienden die zich wel de moeite hebben gedaan om alles in orde te krijgen, het was dus eigenlijk meer voor die dat ik de vorige commentaar geleverd heb bij het topic.

Maar geef je wel gelijk op het punt dat je hier in België echt niet bij de eerste moet zijn.

- snafu
- Lid
Ja inderdaad dat bedoel ik.Niet dat ik zelf mee doe aan die illegale praktijken maar dikwijls is een plichtsbewuste burger in Belgie(met al zijn overlappende wetten) nog al eens de klos!dmie3 schreef:Hallo snafu
even ter info, ik was niet bij die personen die een wapen hebben afgegeven voor vernietiging EN ik heb geen enkel illigaal wapen in huis dat geregulariseerd moest worden ... bij deze.![]()
Heb wel enkele medeverzamelaars/ vrienden die zich wel de moeite hebben gedaan om alles in orde te krijgen, het was dus eigenlijk meer voor die dat ik de vorige commentaar geleverd heb bij het topic.![]()
Greifkommando!