Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tijdens de oorlog zelf zijn deze wapens ook nog wel gebruikt maar dan vaak door 2de rangs eenheden als bijvoorbeeld de Luftwaffe Felddivisions. Men gebruikte ten slotte alles wat men nog voor handen had.
In een ww2 display past deze dus ook wel.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr schreef:Tijdens de oorlog zelf zijn deze wapens ook nog wel gebruikt maar dan vaak door 2de rangs eenheden als bijvoorbeeld de Luftwaffe Felddivisions. Men gebruikte ten slotte alles wat men nog voor handen had.
In een ww2 display past deze dus ook wel.
En door tainings units en verkocht aan Spanje en Portugal
Dat vind ik nou net een erg vervelende vraag
Ik had de vraag wel verwacht hoor toen ik de foto plaatste! Iemand die me eens gepoogt heeft een paar van die MG tassen te verkopen stuurde toen deze foto mee. (z'n verkooptruc is niet geslaagd)
Ik kan de foto op internet helaas ook niet terugvinden. Maar op de vraag of er ook werkelijk MG-13 magazijnen inzetten vrees ik voor een antwoord. Datering en het plaatsen op bepaalde locatie lijkt me enigzins lastig, of iemand moet nou net een boek hebben waar deze foto met beschrijving instaat....
Maar het is dus niet uitgesloten dat deze tassen niet alleen door 2e rangs eenheden en voor trainingsunits werden gebruikt.
michiel01 schreef:Dat vind ik nou net een erg vervelende vraag
Ik had de vraag wel verwacht hoor toen ik de foto plaatste! Iemand die me eens gepoogt heeft een paar van die MG tassen te verkopen stuurde toen deze foto mee. (z'n verkooptruc is niet geslaagd)
Ik kan de foto op internet helaas ook niet terugvinden. Maar op de vraag of er ook werkelijk MG-13 magazijnen inzetten vrees ik voor een antwoord. Datering en het plaatsen op bepaalde locatie lijkt me enigzins lastig, of iemand moet nou net een boek hebben waar deze foto met beschrijving instaat....
Maar het is dus niet uitgesloten dat deze tassen niet alleen door 2e rangs eenheden en voor trainingsunits werden gebruikt.
Ik vermoed eerder dat er magazijnen in zitten van de MG 30 (t)
ook door de ss gebruikt.
german collector schreef:Volgens mij zijn deze magazijnen zij het aangepast ook gebruikt in de k43/g43.
Wordt volgens mij ook vermeld in het boek The German Sniper
Dit is een veld aanpassing nooit officeel ingevoerd, maar je verward het denk ik met het graben magazin voor het geweer 98.
ben nu in rusland en kom deze magazijnen hier tegen als bodemvonsten op de snuffelmarkten.evenals op mg34 lijkende afsluiters
eea hoeft niets te betekenen en de wapens kunnen ook door met de duitsers samenwerkende landen gebruikt zijn zoals hongarije of zo