Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik weet niet of de eigenaar van onderstaand site en collectie op dit forum actief is maar voor wie die deze collectie nog niet gezien heeft of hem niet kent wil hem toch niet onthouden. Het aantal verschillende uniformen kan wellicht als inspiratie dienen voor verschillende verzamelaars op dit forum en hun toekomstige projectjes en een idee geven hoe een bepaald uniform er uit kan zien als het compleet is.
Ja zeker een hele mooie web - site ik heb al even gekeken...maar er viel mijn gelijk ook iets op dat ik als zaklampen verzamelaar Duits even moet melden en reeds ook al gedaan hebt .De Pertrix 667 uit 1950 op een M 40 Wehrmacht Uniform dat kan niet maar hij is niet de enige die deze fout maakt ik kom dat regelmatig tegen zelfs in musem nog en daar zouden ze toch beter moeten weten.Ik dacht dat deze pertrix 667 nu onderhand toch wel was verbannen als zijnde niet (2WO) zaklamp
PERTRIX NR667 1950/1960
Laatst gewijzigd door custom op 20 nov 2008, 22:58, 5 keer totaal gewijzigd.
Dat is zeker een leuk lampje die Pertrix nr 667 maar het is enkel jammer dat er in de jaren 50/60 milioenen van gemaakt zijn en daardoor is het momenteel geen verzamelwaardige zaklamp meer omdat er nog te veel van in omloop zijn.De vraag voor dit soort lampen na de (2WO) was erg groot voornamelijk bedoelt voor overheidstaken BB. Politie, Spoor,Dauane ....ect .Bijgaand nog even het prototype waaruit deze Pertrix wellicht is gekopieerd maar weet dat ook niet zeker deze is wel uit 1936 en bijna geheel gelijk aan de Pertrixnr 667 er is een fijn ruitgaas verwerkt in de kleurenfilters om het luftschutzlicht extra te kunnen dimmen mooie constructie nog nooit eerder gezien .
NB:Dit zijn ook een fraaie Duitse zaklampen gemaakt onder licentie net zoals het andere type die bijna gelijk zijn aan de Pertrix 667 met de merken Hawe - Balux..maar daar kom ik nog wel eens op terug in de zaklampen topic
Laatst gewijzigd door custom op 20 nov 2008, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar volgens mij ging het hier niet om de lichtjes
En i.d.d dirk heeft een zeer mooie verzameling.
Alleen jammer dat de camo broek niet bij de camo jas hoort.
Tenminste zo lijkt het wel gezien het kleurverschil.
Maar niettemin een zeer mooie verzameling
Vond dat de info van Custom wel aardig in het topic paste. Het had ten slotte betrekking op de collectie.
Maargoed, welke camo-broek hoort niet bij welke camojas? Er staan namelijk wel meer camo-setjes op die site.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Dat de camo jas en broek niet bij elkaar horen,is nog niet zo erg de duitsers droegen in die tijd alles doorelkaar.
Wat niet kan is bundeswehr laarzen onder pop 6 en 7.
Verder een mooie collectie.