michiel01 schreef:dit is de naam van de maker:
M1/5 Walter Simon, Dresden
Dat begrijp ik wel hoor!!!

maar zoals al gezegd die worden juist over genomen om extra kracht bij te zetten.>>>even iets anders als voorbeeld.
OFF topic..Ik heb voor 30 j terug japanse samurai zwaarden verzameld en daar veel studie van gemaakt ook van de militaire zwaarden uit de schowa periode...die in de 2WO door de japanners zijn gebruikt , de klingen en montage daarvan werden en worden nog veel nagemaakt met stempel en al van de smid die het zwaard in de schowa periode gemaakt had dus dat is niets nieuws meer....zo ook met Duitse dolken 2WO..... ect meer dan de helft daarvan is repro.Momenteel zwerven er meer repro's van deze speld rond dan origineel en het is de kunst om deze laatste er tussen uit te kunnen halen.
NB:Maar buiten dat zult je zelf wel begrijpen dat het erg moeilijk is om goed te kunnen beoordelen vanaf zo'n afbeelding of je hier maken hebt met een repro of origineel...ik kan dat niet moet ik heel eerlijk bekennen.daarom moet je iemand meenemen met kennis van deze zaken en of door zelfstudie kennis opdoen,en daarna pas tot de koop overgaan maar niet anders om ...

! maar ik hoop alsnog voor Ivo Wilms dat deze speld wel goed is.