Afrikakorps armband...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
SiNiStEr
Lid

Afrikakorps armband...

Bericht door SiNiStEr »

Ik zou graag een prijsindicatie hebben voor een originele Afrikakorps armband in goede staat. Ik kan namelijk aan een originele komen maar wil graag weten of de prijs een beetje redelijk is.

Hier staat er overigens precies zoeen aangeboden maar Germanmilitaria zit vaak aan de hoge kant kwa prijzen dus vandaar dat ik het nog even navraag:

http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H088057.html

Hoop dat jullie me kunnen helpen. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
custom
Lid
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@SiNiStEr
Ik kan deze vraag niet met drie zinnen beantwoorden maar graag wil ik je hiermee opweg helpen en zeker ook niet ontmoedigen :) maar je zult ook al wel weten dat deze armbanden helaas-)zeer repro gevoelig zijn en dat je echt moet oppassen bij aanschaf daarvan,meer dan 90% is Fake :? .Daarom moet je voor 100% zeker weten dat het om een origineel stuk gaat voordat je de centjes uitgeef en je moet tevens het stukje stof tot op de draad kennen,zelfs de meest ervaren verzamelaars gaan soms nog voor de bijl met zulks spul wand ook de repro's worden steeds beter, in sommige museums liggen gewoon repro's. Een prijs opgaaf voor deze banden ect is moeilijk te zeggen je geef zelf al aan dat Germanmilitaria vaak aan de hoge kant zit (kwa) prijzen.En dat verschil kom je overal tegen er is geen standaard prijs voor..morgen betaal je bij koper (A) 100 E bv en een week later zie je op e-bay dat er een is verkocht voor meer dan 350 E en van daaruit worden de prijzen dan van afgeleid...niet raar maar waar!!

Off Topic..Het voorbeeld daaruit is de Philips knijpkat die ik deze week ook al heb besproken in het zaklampen topic. Het is bij mij weten in die 40j militairia verzamelen nog nimmer voorgekomen dat daar zulke bedragen voor worden neergeteld .. :shock: ..maar voorlopig door zo'n actie staat deze philips Wehrmacht kat nu plotsklap wel hoog kwa prijsindicatie en zal hierdoor wellicht ook hoog blijven...Het Spreekwoord zegt nog altijd ''het is maar wat de gek er voor geeft'' en dat blijft helaas nog steeds van kracht ook in deze verzamelwereld...dus bedenk eerst goed voordat je zuks verzamelgoed wilt gaan aan schaffen .....het was enkel maar een goed bedoelde hint :idea:
Laatst gewijzigd door custom op 31 aug 2007, 17:13, 4 keer totaal gewijzigd.
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Als het een goeie is in goeie conditie.(te lui om de link te openen)
Dan zal dat rond de 300-400
Greifkommando!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Dank jongens voor jullie antwoorden.

Ik weet dat er ontzettend veel repro op de markt is en ben dan ook een stuk voorzichtiger geworden met dergelijke items. Ik ga vanavond even kijken bij de verkoper of het wat is daar hij hier redelijk in de buurt woont.
Ik weet zo wie zo nog niet goed wat ik ermee doe maar voordat ik hem koop zal ik er zo wie zo hier eerst nog even wat foto's van plaatsen.
Er zit wel een certificaat van originaliteit bij dat door een gerenomeerde expert opgesteld is maargoed dit kunnen ze helaas ook allemaal kopieëren dus zal er voorzichtig mee zijn. :yes:

Houd jullie op de hoogte...
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ik snap uiteraard dat het een goed bedoelde hint is Custom. Je reactie in deze wordt gewaardeerd.
Hieronder een stel foto's van de cufftitle. Ze zijn vanavond genomen met mijn eigen camera afwisselend met en zonder flits. Kijk maar even welke jullie het beste vinden. Morgen kan ik jullie wellicht nog enkele scherpe "outdoor" foto's laten zien, tot dan moeten jullie het helaas even met deze foto's doen.
De afwerking van de band is uitermate strak gedaan en hij klopt heel goed met degene die op germanmilitaria staat. Ook UV-test en infrarood-test zijn beide negatief.
De band heeft geen sporen van kunstmatige veroudering en de lengte van de titel klopt met die van originele banden.
De "zilverdraad" is van kunstzijde met aluminium omwikkeld zoals het hoort.

Ik ga hem ook even op WAF zetten maar reacties van jullie kant zijn net zo welkom. :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ok betere foto's bij WAF gedeelte geplaatst.
S243 AR
Lid
Contacteer:

Bericht door S243 AR »

SiNiStEr schreef:Ok betere foto's bij WAF gedeelte geplaatst.
hallo sinister
als je deze goed aan de achterkant bekijkt dan zie je dat het rondje van
de letter O niet echt rond is ik dacht dat je daar aan kan zien dat het
hier om een repro gaat.
deze zijn verkocht bij helmut weitze en koste 30,euro dat was een jaar
of drie-vier geleden.
mvg.
fred
Plaats reactie