Ik zou die opmerking dan eens herlezen want dat staat er niet.
Ten eerste doet iedereen er goed aan om enkel voor textbook items te gaan... Indien je dat doet zal je nooit met je gerief moeten leuren wanneer je het terug wil verkopen.
Al talloze keren deed het zich hier al voor: iemand toont iets wat niet textboek is, maakt zichzelf - tegen alle opinies van erkende verzamelaars- wijs dat het "
veldaanmaak" en origineel is, en wanneer het dan te koop is op de verkoopstand geraakt, men het aan de straatstenen niet kwijt...
Indien het niet textbook is, doe je er best aan om het te laten liggen... Inderdaad. Dan zullen mensen die er een andere mening op nahouden het wel in uw plaats kopen en er mee aan hun vingers blijven zitten, of later vaststellen dat het niet verkocht geraakt, als ze er van af willen... Maar als dat een manier van verzamelen is, mij niet gelaten...
Als je 150, 200, 250 euro best wel prijzig vindt, hoeveel is dan
de correcte prijs volgens u???? Is de prijs voor een textboek exemplaar volgens u misschien 100 euro, wetende dat een textbook op de verzamelmarkt zonder probleem aan 250 euro kan worder verkocht?? In dat geval zet ik mijn startprijs als verzamelaar -in geval van een verkoop- ook onmiddellijk 250 euro...
Waarom stel ik bij -vooral jonge verzamelaars- zo vaak vast dat ze er wat betreft prijzen zo'n bizarre ideeën op nahouden, en vaak niet bereid zijn om de prijs van iets te betalen? Als je naar de bakker gaat om een brood te kopen, probeer je dan ook af te dingen omdat zijn vraagprijs je té veel lijkt voor wat bloem, water en gist?
MvG,
Gerd V
SiNiStEr schreef:De reactie van Ben VK op WH awards vind ik overigens weer een goed voorbeeld van hoe sommige verzamelaars enkel textbooks volgen. Het ziet er niet uit als het eerste beste textbook exemplaar en dan zouden zij hem meteen laten liggen. Overigens noemt hij deze caps cheap, maar het is maar wat je goedkoop noemt. Voor zo'n simpel stuk stof als het eigenlijk is vind ik 150 a 200 EUR. nog aardig prijzig.
Maargoed, just my opinion...