Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Aangezien ik geen nsb kenner ben wil ik je toch wat laten zien.
Ik heb dit orgineel embleem met de jouwe vergeleken.
Alleen bij jou embleem is de kop iets anders dan op deze.
Ook de poten van de leeuw staan ook anders dan bij jou.
Ik zou zoweiso nog even naar de mening van een ander luisteren want ik kan het natuurlijk ook mis hebben
Is dit het embleem van de man uit Damwoude? Zoja, en je hebt nog geen contact met hem opgenomen kan ik je misschien helpen om wat van de prijs af te krijgen. PB me dan maar even of je der over uit bent of niet.
'War is delightful for those who have not experienced it'
viny schreef:Is dit het embleem van de man uit Damwoude? Zoja, en je hebt nog geen contact met hem opgenomen kan ik je misschien helpen om wat van de prijs af te krijgen. PB me dan maar even of je der over uit bent of niet.
Als ik kijk naar het rode gedeelte, lijkt het of hier lichte mot schade aanwezig is wat ook wel een teken van ouderdom aangeeft. Het verschil met het embleem van jeroen is dat die waarschijnlijk van een andere producent komt of een ander type is;
Er zijn 4 verschillende types van het embleem, ik kan de afmetingen niet zien op de foto.
maar ik zal de types even noemen (handig voor iedereen)
- 60 x 60 x 60 mm met smal gouden rand
- 60 x 60 x 60 mm met brede gouden rand
- 75 x 75 x 75 mm met smal gouden rand
- 75 x 75 x 75 mm met brede gouden rand
Welk embleem gedragen werd was afhankelijk van de rang, en het embleem werd gedragen op de zwarte NSB uniformen
Laatst gewijzigd door JimK op 14 dec 2007, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
rood schreef:Ik ben geen kenner, maar dat wit ziet er erg wit uit voor een embleem van 65 jaar oud
Dat hoeft niet altijd. Kijk maar eens naar deze partij-armband: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=19018
Misschien gewoon een stuk dat nooit of weinig gebruikt is.
verder heeft de goudkleurige draad ook wat slijtage aan de bovenzijde, maar dat is amper zichtbaar op de foto.