Geschwader jasje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
n2
Lid

Geschwader jasje

Bericht door n2 »

Wie weet de leeftijd van dit jasje, op de mouwband staat "Geschwader Boelcke"
Zelf denk ik uit de periode west duitsland

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Reca
Lid

Bericht door Reca »

het is zeker na-oorlogs....
maar daar dat niet mijn verzamelterrein is, kan ik je niet de preciese leeftijd geven

mvg

Rémy
----
n2
Lid

Bericht door n2 »

Inderdaad naoorlogs,
maar de verkoper beweerd bij hoog en laag dat deze oorlogs is, vandaar mijn vraag.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Oost-duits mischien?

mvg
Aude Audenda
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

100% naoorlogs
utmi
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Bericht door utmi »

Sorry hoor,

maar als je met dit soort vragen komt:

Koop eerst eens goede boeken :!:

of kijk desnoods zelf eerst eens goed rond op internet...
(ik krijg het idee dat uit gemakzucht dit soort vragen gesteld worden, zo van: post maar!, terwijl er genoeg informatie te vinden is)

In twijvelgevallen wil ik best meedenken en mijn boeken erbij pakken, maar in dit soort overduidelijke gevallen...
n2
Lid

Bericht door n2 »

utmi schreef:Sorry hoor,

maar als je met dit soort vragen komt:

Koop eerst eens goede boeken :!:

of kijk desnoods zelf eerst eens goed rond op internet...
(ik krijg het idee dat uit gemakzucht dit soort vragen gesteld worden, zo van: post maar!, terwijl er genoeg informatie te vinden is)

In twijvelgevallen wil ik best meedenken en mijn boeken erbij pakken, maar in dit soort overduidelijke gevallen...
Michel, ik snap ook wel dat dit jasje niet uit de tweede wereldoorlog komt hoor, mijn vraag was dan ook uit welke periode deze wel kwam

gezien ik hier geen boeken van in huis heb leek het me dat ik dat wel hier mocht vragen he :wink:
Dit zou ik namelijk graag tegen de betreffende verkoper zeggen
bartdb4
Lid

Bericht door bartdb4 »

dan moet je de boeken misschien aanschaffen?:)
rood
Lid

Bericht door rood »

Is het forum hier niet voor? Als je niks meer mag vragen kun je het net zo goed sluiten.

Je jasje is idd naoorlogs
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Ik vind het zelf ook een beetje vreemd die reacties, dit forum is voor vragen, wil je die niet beantwoorden geen probleem :) maar vragen zijn er om gesteld te worden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Dat zal hij best ook wel weten hoor. Of denk je werkelijk dat mensen die zo'n dingen verkopen echt niet weten wat ze verkopen? Zeg ons ook nog eens de prijs die hij er voor vraagt. 150 euro? :lol:

Wat denk je eigenlijk dat die verkoper zal zitten denken over de verzamelaars die meer inlichtingen vragen over dergelijke stukken?

- "Meneer de verkoper, is deze origineel?"
- Antwoord van de verkoper: "Natuurlijk."

Sommige mensen willen gewoon bedrogen worden... Wie is er in dit geval de schuldige? De verkoper, of de domme sul die dit gelooft en koopt?

MvG,
Gerd V
n2 schreef: Dit zou ik namelijk graag tegen de betreffende verkoper zeggen
n2
Lid

Bericht door n2 »

Jasje werd mij aangeboden per email.
Vervolgens mailde ik terug naar die verkoper met het bericht dat ik geen interesse had erin omdat ik alleen spul uit de ww2 verzamel.
Als reactie hierop kreeg ik te horen dat zij het beter wist en dat dit jasje wel degelijk uit de tweede wereldoorlog kwam.
Nu wou ik haar aangeven uit welke tijd het jasje wel presies kwam, en dat is de reden dat ik dit topic maakte :-)
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Jammer dat je er geen prijs bij gekregen hebt 8) Ik was wel benieuwd :lol: :wink:

MvG,
Gerd V
n2
Lid

Bericht door n2 »

Ik moest maar een bod doen zei ze.
Overgens wou ze de boel niet (opzettelijk) oplichten.De spullen kwamen van haar man af die een aantal jaren terug overleden was.

gr
Niels
utmi
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Bericht door utmi »

n2 schreef:Jasje werd mij aangeboden per email.
Vervolgens mailde ik terug naar die verkoper met het bericht dat ik geen interesse had erin omdat ik alleen spul uit de ww2 verzamel.
Als reactie hierop kreeg ik te horen dat zij het beter wist en dat dit jasje wel degelijk uit de tweede wereldoorlog kwam.
Nu wou ik haar aangeven uit welke tijd het jasje wel presies kwam, en dat is de reden dat ik dit topic maakte :-)
Ok, dit verduidelijkt de zaak.

Niet persoonlijk opvatten Niels,
maar ik zie op verschillende fora wel vaker dit soort vragen staan in de zin van: Is dit wo2? Terwijl het overduidelijk fake of na-oorlogs is, ook voor beginnende verzamelaars en dan heb ik zoiets van:
- of: koop goede boeken, kijk zelf goed rond op internet
- of: Ga geen wo2 verzamelen!

Fora zijn er idd. om vragen te stellen, persoonlijk vind ik dat ze wel op niveau moeten zijn, vandaar mijn reactie op zo'n jasje.

Dat iemand beweert dat iets 100% goed is...dan heb ik al een hoop "goed" spul geretourneerd naar de verkoper! LOL :evil:
Plaats reactie