Magazijn MP40
- posse
- Lid
Magazijn MP40
Heren,
Ik heb gisteren een MP40 magazijn gekregen... Daar dit mijn verzamelgebied niet is, vroeg ik me af wat de precieze waarde van dit ding is?
Dit zijn de markages:
WaA815
98E 41
Ik probeer ASAP een foto te plaatsen, maar zou graag nu al wete nwat de waarde is. Het item is in MINT condition!!!
grts
posse
Ik heb gisteren een MP40 magazijn gekregen... Daar dit mijn verzamelgebied niet is, vroeg ik me af wat de precieze waarde van dit ding is?
Dit zijn de markages:
WaA815
98E 41
Ik probeer ASAP een foto te plaatsen, maar zou graag nu al wete nwat de waarde is. Het item is in MINT condition!!!
grts
posse
SURF NAAR: http://www.ww2-eto.com
- posse
- Lid
- posse
- Lid
- JimK
- Lid
- Contacteer:
- posse
- Lid
Ok thanks!
Had ook al eerder de prijsindicatie van €35-€40 gehoord...
grts
posse
Had ook al eerder de prijsindicatie van €35-€40 gehoord...
grts
posse
Moet je wel een aantal bijbehorende patronen kopen.custom schreef:Enkel als je een munitie -vezamelmachtiging hebt niet verbodenn2 schreef:Inderdaad zo'n 40 euro is hij zeker wel waard hoor, helaas hier in nl verboden:-(
Anders mag het nog niet.
Heb ik mij laten vertellen tenminste.
Het is een raar idee, maar ja we leven tenslotten in nederland, dus het kan ook nog wel eens waar zijn.

Mvg/Best regards, Sipke
- posse
- Lid
Haha! Jammer dat jullie in NL wel vele restricties hebben met betrekking tot onze hobby!Haplo schreef:Het is een raar idee, maar ja we leven tenslotten in nederland, dus het kan ook nog wel eens waar zijn.custom schreef:Enkel als je een munitie -vezamelmachtiging hebt niet verbodenn2 schreef:Inderdaad zo'n 40 euro is hij zeker wel waard hoor, helaas hier in nl verboden:-(

Enfin, wie me een bod wil doen mag dit doen via PB (aangezien ik al enkele PB's ontvangen heb)!
-gooi hem aub niet dicht, mods, ik verkoop hem later wel op het marktplaatsgedeelte!-
grts
posse
Zomaar wat Sten MK1-2 info
Wellicht leuk om eens te weten als je daar nog geen weet van mocht hebben. Dat het MP38/40 magazijn zoals hier bovenstaand afgebeeld tevens in de Engelse Sten MK 1-2 ect past. En dat tijdens de oorlog Duitsland deze sten voor 100% heeft gekopieerd zodat hun eigen MP magazijnen daar ook in paste..slim bedacht toch.Deze kopieen waren er in twee type Gerat Potsdam & Gerat Neumunster de potsdam zou bij Mauser zijn gemaakt omstreeks 1944...Deze wapens zijn in kleine oplage gemaakt en zie je bijna nooit het zijn dan ook verzamelwaardige wapens die gezocht worden door de grotere intr verzamelaars en musea's niet te vergeten.Al.. Hoewel.....
wij laatst ergens in een (2WO) museum in (NL) waren en met volle verbazing hebben zitten kijken naar een Engelse para - pop met een (model - houten) Sten MK1 op zij schouder
de modelmaker hadden nog wel even de moeite genomen om er een stalen loop (pijp)in te slaan en het geheel staalblauw geverft...nou ..nou dan zak mijn broek echt af als ik dat zie ondanks de dikke riem die er om zat .....daar betaal je immers niet voor om naar repro wapens ect te kijken in een 2WO museum!
Wellicht leuk om eens te weten als je daar nog geen weet van mocht hebben. Dat het MP38/40 magazijn zoals hier bovenstaand afgebeeld tevens in de Engelse Sten MK 1-2 ect past. En dat tijdens de oorlog Duitsland deze sten voor 100% heeft gekopieerd zodat hun eigen MP magazijnen daar ook in paste..slim bedacht toch.Deze kopieen waren er in twee type Gerat Potsdam & Gerat Neumunster de potsdam zou bij Mauser zijn gemaakt omstreeks 1944...Deze wapens zijn in kleine oplage gemaakt en zie je bijna nooit het zijn dan ook verzamelwaardige wapens die gezocht worden door de grotere intr verzamelaars en musea's niet te vergeten.Al.. Hoewel.....

- JimK
- Lid
- Contacteer:
Tja ..dat klopt en vindt ik ook...!!!!mgschutze schreef:Als een museum niet beschikt over een para sten kunnen ze nog altijd een normale sten gebruiken (en die zijn niet eens duur in de aanschaf).