Duitse armband
- fritz derochebrune
- Lid
Duitse armband
Hallo
Ik ben net nieuw op dit forum, maar wil toch al graag met de deur in huis vallen. (Sorry als wat ik ga vragen al eens gevraagd is, ik heb verschillende pagina's afgezocht, maar niets vergelijksbaars gevonden.)
Ik heb vandaag een swastika-armband gekocht voor mijn verzameling, en nu vraag ik me af hoeveel zo'n ding eigelijk waard is. Het is het bekendste model: Donkerrode band, witte circel en een zwarte swastika, 1/8 gedraaid. Hij is origineel, er staat een stempel (Duitse adelaar met swastika) aan de binnenkant. Daarnaast is hij al langer dan 60 jaar niet meer gewassen, dus zijn er wat vlekken op te zien.
Ik heb hem gekocht voor 35 euro, maar op internet heb ik er gezien die over de honderd euro kosten! Weet iemand hoeveel de echte waarde hiervan is?
Fritz
P.S. Ik heb nog geen foto's kunnen maken. Als dit nodig is, laat het dan a.u.b. weten, dan zet ik ze zsm online.
Ik ben net nieuw op dit forum, maar wil toch al graag met de deur in huis vallen. (Sorry als wat ik ga vragen al eens gevraagd is, ik heb verschillende pagina's afgezocht, maar niets vergelijksbaars gevonden.)
Ik heb vandaag een swastika-armband gekocht voor mijn verzameling, en nu vraag ik me af hoeveel zo'n ding eigelijk waard is. Het is het bekendste model: Donkerrode band, witte circel en een zwarte swastika, 1/8 gedraaid. Hij is origineel, er staat een stempel (Duitse adelaar met swastika) aan de binnenkant. Daarnaast is hij al langer dan 60 jaar niet meer gewassen, dus zijn er wat vlekken op te zien.
Ik heb hem gekocht voor 35 euro, maar op internet heb ik er gezien die over de honderd euro kosten! Weet iemand hoeveel de echte waarde hiervan is?
Fritz
P.S. Ik heb nog geen foto's kunnen maken. Als dit nodig is, laat het dan a.u.b. weten, dan zet ik ze zsm online.
- Michael_Wittmann
- Lid
- fritz derochebrune
- Lid
foto's
Hier zijn de foto's. De swastikas zijn gecensureerd omdat ik me niet op mijn gemak voel deze ongecensureerd op het internet te zetten.
De armband:

De stempel:

Fritz
De armband:

De stempel:

Fritz
- fritz derochebrune
- Lid
Ik heb de verschillende ongecensureerde foto's gezien ja, maar die zijn meestal van medailles. Dat zijn dan miniatuurswastika's, deze is groter dan mijn handpalm...
Daarnaast heb ik een tijd meegemaakt dat mensen me om mijn verzameling adolf begonnen te noemen, daarom wil ik liever niet met (de tevens historisch correcte) swastikas te koop lopen...
Ik heb daarom twee halfgecensureerde afbeeldingen gemaakt: de een laat de linkse helft, de andere de rechtse helft van het kruis zien.

Even over de kleur: dat licht helemaal aan 't fototoestel... De flits kan niet worden uitgezet, en daardoor lijkt het alsof de band heel rood is. Ik heb geprobeerd verschillende foto's te maken, maar dit zijn de enige die een beetje gelukt zijn. De stempel is ook veel beter zichtbaar dan op de foto te zien is.
Fritz

Ik heb daarom twee halfgecensureerde afbeeldingen gemaakt: de een laat de linkse helft, de andere de rechtse helft van het kruis zien.

Even over de kleur: dat licht helemaal aan 't fototoestel... De flits kan niet worden uitgezet, en daardoor lijkt het alsof de band heel rood is. Ik heb geprobeerd verschillende foto's te maken, maar dit zijn de enige die een beetje gelukt zijn. De stempel is ook veel beter zichtbaar dan op de foto te zien is.
Fritz
- JimK
- Lid
- Contacteer:
- fritz derochebrune
- Lid
- Michael_Wittmann
- Lid
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=2485&start=15fritz derochebrune schreef:Ik kan kijken of ik grotere foto's erop kan zetten, bij imageshack gebruik ik altijd de optie die het meest geschikt is voor de forums. Worden grotere afbeeldingen ook gewoon weergegeven hier?
@ Gerd :

Mehr Sein Als Scheinen!
- Von Brand
- Lid
Als ik jou was zou ik gewoon de hele foto's erop zetten want anders kunnen mensen je hier niet helpen en heb je, ben ik bang ,over een jaar nog geen antwoord. En over de mensen die je adolf noemen omdat je wo2 verzameld kan ik maar een ding zeggen : doe niet zo triest 

Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
- battle of the Bulge
- Lid
- remi
- Lid
Dat heb ik bij mij op school ook hoor en dat alleeen omdat ik veel intresse heb in de 2wereld oorlog en zij niet ook lees ik veel over wo2 op school en als ze dat dan zien zeggen ze het ook mij boeit het niet meer maar het is idd niet geheel leuk als mensen hitler of himmler tegen je zeggen. Gewoon niks van aantrekken en lekker doorgaan met verzamelen en je wo2 hobby's als je die hebtDaarnaast heb ik een tijd meegemaakt dat mensen me om mijn verzameling adolf begonnen te noemen

War Sucks... its only fun for those who never bin there.