Duitse armband

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
fritz derochebrune
Lid

Duitse armband

Bericht door fritz derochebrune »

Hallo

Ik ben net nieuw op dit forum, maar wil toch al graag met de deur in huis vallen. (Sorry als wat ik ga vragen al eens gevraagd is, ik heb verschillende pagina's afgezocht, maar niets vergelijksbaars gevonden.)

Ik heb vandaag een swastika-armband gekocht voor mijn verzameling, en nu vraag ik me af hoeveel zo'n ding eigelijk waard is. Het is het bekendste model: Donkerrode band, witte circel en een zwarte swastika, 1/8 gedraaid. Hij is origineel, er staat een stempel (Duitse adelaar met swastika) aan de binnenkant. Daarnaast is hij al langer dan 60 jaar niet meer gewassen, dus zijn er wat vlekken op te zien.

Ik heb hem gekocht voor 35 euro, maar op internet heb ik er gezien die over de honderd euro kosten! Weet iemand hoeveel de echte waarde hiervan is?

Fritz

P.S. Ik heb nog geen foto's kunnen maken. Als dit nodig is, laat het dan a.u.b. weten, dan zet ik ze zsm online.
Michael_Wittmann
Lid

Bericht door Michael_Wittmann »

Fotos zijn duidelijk nodig.

Er zijn verschillende modellen en bij elk model een andere prijs.
Mehr Sein Als Scheinen!
fritz derochebrune
Lid

foto's

Hier zijn de foto's. De swastikas zijn gecensureerd omdat ik me niet op mijn gemak voel deze ongecensureerd op het internet te zetten.

De armband:

Afbeelding

De stempel:

Afbeelding

Fritz
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Gesensureerde foto's zijn erg moeilijk te beoordelen.
Gaarne dus ongesensureerd plaatsen.
Kijk hier maar eens rond op het forum.
Staat plenty op wat niet is gesensureerd.
Bijna niks is eigelijk gesensureerd. :lol:
Mvg/Best regards, Sipke
viny
Lid

Bericht door viny »

Lijkt het nou zo dat de rode kleur te rood is? Kan ook aan de foto liggen..
'War is delightful for those who have not experienced it'
fritz derochebrune
Lid

Ik heb de verschillende ongecensureerde foto's gezien ja, maar die zijn meestal van medailles. Dat zijn dan miniatuurswastika's, deze is groter dan mijn handpalm... :oops: Daarnaast heb ik een tijd meegemaakt dat mensen me om mijn verzameling adolf begonnen te noemen, daarom wil ik liever niet met (de tevens historisch correcte) swastikas te koop lopen... :(

Ik heb daarom twee halfgecensureerde afbeeldingen gemaakt: de een laat de linkse helft, de andere de rechtse helft van het kruis zien.

Afbeelding
Afbeelding

Even over de kleur: dat licht helemaal aan 't fototoestel... De flits kan niet worden uitgezet, en daardoor lijkt het alsof de band heel rood is. Ik heb geprobeerd verschillende foto's te maken, maar dit zijn de enige die een beetje gelukt zijn. De stempel is ook veel beter zichtbaar dan op de foto te zien is.

Fritz
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Ik vind de foto's wel erg klein om hem goed te kunnen bekijken, maar ik zou zeggen voor een originele in jou staat ong 60 euro. (als die origineel is) In hele goede staat is er nog een te koop op internet voor ong. 90 euro.
fritz derochebrune
Lid

Ik kan kijken of ik grotere foto's erop kan zetten, bij imageshack gebruik ik altijd de optie die het meest geschikt is voor de forums. Worden grotere afbeeldingen ook gewoon weergegeven hier?
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Bij deze het antwoord:

Afbeelding
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

willysproject schreef:Bij deze het antwoord:

Afbeelding
:mrgreen:
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Beetje flauw...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Michael_Wittmann
Lid

Bericht door Michael_Wittmann »

fritz derochebrune schreef:Ik kan kijken of ik grotere foto's erop kan zetten, bij imageshack gebruik ik altijd de optie die het meest geschikt is voor de forums. Worden grotere afbeeldingen ook gewoon weergegeven hier?
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=2485&start=15

@ Gerd : _/-\o-
Mehr Sein Als Scheinen!
Von Brand
Lid

Bericht door Von Brand »

Als ik jou was zou ik gewoon de hele foto's erop zetten want anders kunnen mensen je hier niet helpen en heb je, ben ik bang ,over een jaar nog geen antwoord. En over de mensen die je adolf noemen omdat je wo2 verzameld kan ik maar een ding zeggen : doe niet zo triest :roll:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
battle of the Bulge
Lid

Bericht door battle of the Bulge »

Hoe zullen ze dan de mensen die hier puur alleen duits verzamelen noemen :D. Niemand hier die dat zal zeggen hoor dan wordt je hier uitgelachen
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
remi
Lid

Bericht door remi »

Daarnaast heb ik een tijd meegemaakt dat mensen me om mijn verzameling adolf begonnen te noemen
Dat heb ik bij mij op school ook hoor en dat alleeen omdat ik veel intresse heb in de 2wereld oorlog en zij niet ook lees ik veel over wo2 op school en als ze dat dan zien zeggen ze het ook mij boeit het niet meer maar het is idd niet geheel leuk als mensen hitler of himmler tegen je zeggen. Gewoon niks van aantrekken en lekker doorgaan met verzamelen en je wo2 hobby's als je die hebt :)
War Sucks... its only fun for those who never bin there.
Plaats reactie