Kan er mij iemaand vertellen of deze helm origineel is. Ik denk persoonlijk dat de helm en het binnenwerk origineel zijn en dat het om een politiehelm gaat, maar de decals kloppen zeker niet denk ik. Graag jullie advies

Duitse Wehrmacht (LW-Heer-Marine) en SS helmen hebben idd. een ventilatiegat aan weerszijden van de helm, maar dit kan wel degelijk een duitse helm uit de oorlog of daarvoor zijn. Alleen dan een type zoals gebruikt door de Politie of Luftschutz, die hadden wel deze ventilatiegaatjes. Het lastige is dat idd. na de oorlog deze helmen door brandweer nog gebruikt zijn.asjemenou schreef:Een goed kenmerk om zo'n brandweerhelm te herkennen zijn de ventilatiegaatjes aan de zijkant van zo'n helm. Een Duitse WOII helm heeft namelijk niet van dit soort ventilatiegaatjes maar één ventilatiegat aan weerzijde van de helm.
Ik dacht dat ik in een boek een originele foto van een helm met zo'n ruitje had gezien, maar ik heb net gezocht, kan het alleen nog niet vinden.Michael_Wittmann schreef:Of de normale modellen met LW adelaar en daaronder een ruitje heeft bestaan zijn ze volgens mij ook nog niet helemaal uit.
HJ kreeg veel spul van de LW zelf zoals helmen , petjes en zelfs fliegerbluses
mgschutze schreef:Nee, de helm niet. Maar de verf en de decals wel, en dan kun je je afvragen wat die originaliteit van de helm zelf nog betekend.fred schreef:de helm is zeker niet fake, het gaat hem gewoon om de decals