hoge prijs helmen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

hoge prijs helmen

Bericht door jurgen »

Na een aantal dagen op ebay wat hebben zitten rondkijken vroeg ik me het volgende af.
De prijzen voor helmen in redelijke staat lopen makkelijk ver in de 300 euro, tot 400 euro toe.
Hoe kan een helm zo veel kosten, als er in WOII er makkelijk 5 miljoen geproduceerd zijn.
ok, er gaat veel kapot in een oorlog,en na 65 jaar zal je ook minder vinden, maar toch, 5 miljoen is niet niks, er moeten nog makkelijk tienduizenden helmen in omloop zijn.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: hoge prijs helmen

Bericht door johan willaert »

jurgen schreef:er moeten nog makkelijk tienduizenden helmen in omloop zijn.
Ja, en honderdduizenden die er eentje willen....

Vraag en aanbod...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Johan heeft het antwoord al gegeven, dit zie je met alle items uit wo2, alleen is het ene gewilder dan het ander.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

hmm, en met WOI is het wss nog erger, die zijn nog schaarser.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Maar over het algemeen minder vraag naar!
Deas Gu Cath
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

hoe komt dat? omdat er minder over bekend is?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

er is gewoon minder interesse in
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

jurgen schreef:hmm, en met WOI is het wss nog erger, die zijn nog schaarser.
Zijn wel heel mooie replica's te koop!
WO-1 als verzamelgebied begint trouwens wel veel meer op te komen! Replica's die nog wel eens als echt worden verkocht komen steeds vaker voor en veel verkopers slaan ook met graagte planken mis vwb hun aangeboden waar. Veel onzin dwarrelt in het rond en wordt met lachwekkende leugens als echt/origineel/mint verkocht. Opletten dus, ook in dit wereldje!
Al met al blijft het nog wel enigzins betaalbaar!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

Daarom koop ik ook liever iets van niet helemaal top kwaliteit, dat je kunt zien dat die origineel is.
Want als men een replica maakt, dan zul je wel zien dat die niet oud is.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

jurgen schreef: Want als men een replica maakt, dan zul je wel zien dat die niet oud is.
Tegenwoordig kan je soms niet meer zien of iets origineel dan wel replica is. Was het maar zo makkelijk...
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

Skylighter schreef:
jurgen schreef: Want als men een replica maakt, dan zul je wel zien dat die niet oud is.
Tegenwoordig kan je soms niet meer zien of iets origineel dan wel replica is. Was het maar zo makkelijk...
Je moet gewoon genoeg vergelijkingsmateriaal hebben waarvan je helemaal zeker weet dat het origineel is. Als ik namelijk vergelijk met een origineel kan ik toch altijd wel zien dat het fake is, maar zonder de vergelijking zie je net die details niet. Het wordt inderdaad wel heel moeilijk, op beurzen kun je moeilijk vergelijking meenemen.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

mgschutze schreef:
Skylighter schreef:
jurgen schreef: Want als men een replica maakt, dan zul je wel zien dat die niet oud is.
Tegenwoordig kan je soms niet meer zien of iets origineel dan wel replica is. Was het maar zo makkelijk...
Je moet gewoon genoeg vergelijkingsmateriaal hebben waarvan je helemaal zeker weet dat het origineel is. Als ik namelijk vergelijk met een origineel kan ik toch altijd wel zien dat het fake is, maar zonder de vergelijking zie je net die details niet. Het wordt inderdaad wel heel moeilijk, op beurzen kun je moeilijk vergelijking meenemen.
Yep , idd , en zoveel mogelijk door je handen laten gaan , dwz origineel repro, en naoorlogse spul
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie