duitse order.
duitse order.
Vraagje voor een verzamelkennis over deze Duitse order..in zilver uitgevoerd HK met de Franse lelie met twee sterren tevens met een drie kleuren lint v/d Franse vlag..Wie kent deze onderscheiding en is het wel origineel (2WO)..sorry voor de slechte foto - scan!

-
- Lid
- Peter M
- Lid
Voornamelijk in Finland. Een korte zoektocht naar Finse medailles heeft hier echter niets opgebracht, en blijft de combinatie Franse driekleur/lelie.rood schreef:Ik bind het een beetje raar, een hakenkruis met korte pootjes. Ik ben geen duitse kenner maar kwam dit meer voor? (van die korte pootjes)
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat de medaille sowieso niet Duits is. Het kan inderdaad vooroorlogs Frans zijn gezien de lelie. Het gebruik van het hakenkruis is ook niet vreemd, het hakenkruis is immers het teken van voorspoed, dit hoeft niet speciaal iets met een nazi partij te maken te hebben.
De medaille kan allerlei doeleinden gehad hebben, er werdt voor de oorlog volop gebruik gemaakt van het hakenkruis als symbool. Veel bedrijven hadden het in hun logo verwerkt, dus een politieke partij zou goed mogelijk zijn.
Vandaag de dag is het hakenkruis in het boedisme nog altijd het teken van voorspoed.
Ik vraag me af of je er ooit achter komt wat het precies is
De medaille kan allerlei doeleinden gehad hebben, er werdt voor de oorlog volop gebruik gemaakt van het hakenkruis als symbool. Veel bedrijven hadden het in hun logo verwerkt, dus een politieke partij zou goed mogelijk zijn.
Vandaag de dag is het hakenkruis in het boedisme nog altijd het teken van voorspoed.

Ik vraag me af of je er ooit achter komt wat het precies is

- JimK
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Niet helemaal waar. De swastika (su=goed en asti=zijn/teken) is een oud hindoe symbool en had oorspronkelijk deze vorm. Adolf draaide de richting van de kruisarmen om en dit is het hakenkruis wat we vandaag de dag kennen. Volgens een hindoe legende brengt het omdraaien van het hakenkruis de dader ongeluk. Waarvan akte.Inderdaad, nu is het ook geen hakenkruis meer.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
- Michael_Wittmann
- Lid
Hakenkruizen zijn zoals iedereen weet vele malen eerder gebruikt dan in Duitsland dus denk daar maar over na..
Het embleem OP het kruis heb ik vaker gezien bij Padvinders.
Mocht het hetzelfde zijn als een normaal hakenkruis dan moet je dneken aan NL / Luxemburg en anders aan Frankrijk.
Het embleem OP het kruis heb ik vaker gezien bij Padvinders.
Mocht het hetzelfde zijn als een normaal hakenkruis dan moet je dneken aan NL / Luxemburg en anders aan Frankrijk.
Mehr Sein Als Scheinen!