duitse M40

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

duitse M40

Bericht door jurgen »

Deze helm heb ik vanmiddag gekocht, het zou een camouflagehelm van de SS of iets dergelijks geweest zijn.
Wat geeft een gek zoal voor zulk exemplaar als dit?

Afbeelding
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

30 euro, leuk verkoperspraatje van dat camouflage ss helm, ik zie er niets van af dus is het in mijn ogen niet waar.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

Volgens hem waren die zwarte rubberen plekken dus teken dat het camouflage was.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik zie maar 1 teken en dat is dat het een oude roestige helm is waarvan op geen enkele manier meer te zien is wat de herkomst zou zijn (naast het feit dat het duits is). Dat ss en cammo word veel maar dan ook heel veel gebruikt als verkoperstruc, want mocht het echt zo zijn dan stijgt de waarde aanzienlijk!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

De helm zou uit een dumpput(een groot gat waar veel ingedumpt werd waarna het in de fik werd gestoken) kunnen komen, vandaar de zwarte plekken. Een gek zou er 30 euro voor geven, ik nog geen 1.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Bedankt voor het compliment viny ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

als het een orginele duitse helm is, of het nou van de ss / wehrmacht of wat dan ook is, 30 euro is een prikkie, daarintegen is die niet erg mooi, maar wat opknapwerk doet wonderen. En misschien dat deze persoon in questie deze misschien wel wil gebruiken voor vrije tijds vermaak :wink:
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Geen dank!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Het oplappen van bovo's dus oververven of wat dan ook doet de waarde zeker niet toenmen hoor.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

sobel schreef:Het oplappen van bovo's dus oververven of wat dan ook doet de waarde zeker niet toenmen hoor.
Klopt, zelfs de waarde zal dalen tegenwoordig!
Ik weet zeker dat mensen liever zo een roestige helm willen dan een overgeverfde.
Bij een roestige helm heb je altijd nog kans op orginele verf resten te vinden bij schoonmaken.
Never Back Down
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

Het is zeker niets verbrands want als ik wat ga prutsen kan ik het eraf trekken ook.
Maar ik ga nog wat proberen de roest weg te werken en dergelijke, dat die er terug wat beter uit ziet.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

jeroen wo2 schreef:
sobel schreef:Het oplappen van bovo's dus oververven of wat dan ook doet de waarde zeker niet toenmen hoor.
Klopt, zelfs de waarde zal dalen tegenwoordig!

Ja en terrecht ook!!


Wat wil je verder nog aan deze helm aan roest verwijderen...
Het is een bodemvondst ga er niet al te veel aan kloten.
Dit ding lag misschien al 65 jaar onder de grond... Je heb hem zo naar de klote gewerkt.

Laat hem in zijn historische waarde zou ik zeggen.
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

jurgen schreef:Het is zeker niets verbrands want als ik wat ga prutsen kan ik het eraf trekken ook.
Maar ik ga nog wat proberen de roest weg te werken en dergelijke, dat die er terug wat beter uit ziet.
Ja dat bedoel ik, misschien stukken verbrande rubber die op de helm terecht gekomen zijn.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Bericht door JimK »

jurgen schreef:Het is zeker niets verbrands want als ik wat ga prutsen kan ik het eraf trekken ook.
Maar ik ga nog wat proberen de roest weg te werken en dergelijke, dat die er terug wat beter uit ziet.
Als ik jou was zou ik die roest helemaal niet proberen weg te werken, want met iets wat uit de grond komt is het haast onbegonnen om de roest weg te halen. En wat houd je daarna over een kale stalen buitenpot met overal putjes van de voormalige roest. Je kunt hem beter zo laten, nu heeft hij nog de charme van een echte helm zoals die uit het veld komt.
Met ontroesten word hij echt niet meer waard, voor mij heeft een dergelijke helm alleen de waarde dat je hem zelf gevonden zou hebben.
Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

sobel schreef:Het oplappen van bovo's dus oververven of wat dan ook doet de waarde zeker niet toenmen hoor.
Ik bedoelde ook niet dat de waarde steeg, maar je hebt wel gelijk :wink:
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Plaats reactie