Hauptmann jasje
-
- Lid
-
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Prachtige spullen inderdaad. Echter klopt je buste niet helemaal. De M35 helm kan op zich prima daar ook officieren een helm kregen naast hun Schirmmütze. Het koppel echter, klopt inderdaad niet bij het jasje en normaal gesproken droegen officieren geen kar98 en kar98 tasjes. 
Verder een prachtige collectie!

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Officieren droegen meestal wel de zweidorn, maar je komt ook nog wel eens foto's tegen waarop ze een gewone koppeldroegen, of door promotie. Het is maar net in welke setting je het plaatst.SiNiStEr schreef:Prachtige spullen inderdaad. Echter klopt je buste niet helemaal. De M35 helm kan op zich prima daar ook officieren een helm kregen naast hun Schirmmütze. Het koppel echter, klopt inderdaad niet bij het jasje en normaal gesproken droegen officieren geen kar98 en kar98 tasjes.
Ik vind hem zo ook wel mooi

Grtz Jim
- michiel01
- Lid
om aan te sluiten bij bovenstaande post.
Een koppel als deze kan, maar gezien het feit dat het een hauptmann is zou mijn keuze uitgaan naar een zweidorn. Daar een zweidorn standaard is voor officieren en omdat het beter past bij een jasje als deze.
Tevens wil ik je complimenteren met het jasje, ik heb zelf ook over gedacht om deze aan te schaffen, het is gewoonweg een topstuk!
Een koppel als deze kan, maar gezien het feit dat het een hauptmann is zou mijn keuze uitgaan naar een zweidorn. Daar een zweidorn standaard is voor officieren en omdat het beter past bij een jasje als deze.
Tevens wil ik je complimenteren met het jasje, ik heb zelf ook over gedacht om deze aan te schaffen, het is gewoonweg een topstuk!
- SiNiStEr
- Lid
Dit zou kunnen maar ik heb het nog niet eerder gezien. Heb je hier bewijs voor? Zo wie zo vind ik een zweidorn beter daar dit zo goed als altijd gedragen werd door officieren.mgschutze schreef:Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Officieren droegen meestal wel de zweidorn, maar je komt ook nog wel eens foto's tegen waarop ze een gewone koppeldroegen, of door promotie. Het is maar net in welke setting je het plaatst.SiNiStEr schreef:Prachtige spullen inderdaad. Echter klopt je buste niet helemaal. De M35 helm kan op zich prima daar ook officieren een helm kregen naast hun Schirmmütze. Het koppel echter, klopt inderdaad niet bij het jasje en normaal gesproken droegen officieren geen kar98 en kar98 tasjes.
Ik vind hem zo ook wel mooi![]()
Grtz Jim
En tussen mooi en historisch correct zit ook nog verschil. Heb jij al eens een foto gezien waarop een WH officier met een NCO koppel te zien was en een kar98 met kar98 tasjes aan zijn koppel? Ik niet en ik denk dus ook niet dat het voor een setting historisch correct is.
Maargoed, dat is mijn mening.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- JimK
- Lid
- Contacteer:
ik had het over de koppel,
en niet over die k98 spullen
ik ga thuis eens even kijken, volgens mij heb ik zelf nog een foto van een officier met een gewone koppel.\
en niet over die k98 spullen
ik ga thuis eens even kijken, volgens mij heb ik zelf nog een foto van een officier met een gewone koppel.\
Laatst gewijzigd door JimK op 01 dec 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.