Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
racefiets schreef:En bobendien zijn het brandstichtende projectielen. (mits ze uit WO2 stammen) Zijn er sporen blauwe verf te zien aan de kogelpunt?
Er zijn geen verfsporen te vinden op de kogelpunten.
Ik dacht eerst dat het Duitse punten waren, afkomstig uit een vliegtuigmitrailleur. Op de plaats waar ik de punten gevonden heb is er enkel in de laatste meidagen van '40 strijd geleverd geweest tussen Belgische eenheden van het 1e regt. Grenadiers en het Duitse 19e INF regt. Niets wijst er op dat er later in de oorlog op deze plaats enige activiteit geweest is.
Er zijn zelfs geen Am. eenheden in de buurt geweest.
Het is dus een groot vraagteken hoe deze punten daar terechtgekomen zijn ?
De .50 is heel veel door geallieerde vliegtuigen gebruikt en kan best daarvan afkomstig zijn. Ook al is er geen verf meer aanwezig ga er maar vanuit dat het brandstichtende projectielen zijn.
racefiets schreef:De .50 is heel veel door geallieerde vliegtuigen gebruikt en kan best daarvan afkomstig zijn. Ook al is er geen verf meer aanwezig ga er maar vanuit dat het brandstichtende projectielen zijn.
Zijn idd brandstichtende projectielen, ze zijn niet afgeschoten, de projectielen zijn gewoon van de huls gehaald.
Tzijn dezelfde kogelpunten als de mijne. Hier een foto.
De gewone .50 kogel (Derde) maar ik zie geen fosfor aan uw kogel dus denk meer de eerste. Wie weet meer raad.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!