Duitse feldmutze?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Duitse feldmutze?

Bericht door de korte golf »

Ik heb feld muts van (waarschijnlijk) duitse brandweer. alleen ik weet niet uit welke tijd die is. Kan iemand mij helpen?
foto's...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
laatste foto kon ik niet beter krijgen, beschrijving: helm, met 2 bijlen er achter.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door sobel »

100% DDR, de maker van deze feldmutze maakte ook schirmuttze voor de DDR :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door de korte golf »

oké, zit hier ook een enige waarde aan?

ps: is het van begin van de ddr of van het eind ddr?
Laatst gewijzigd door de korte golf op 20 jan 2008, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door sobel »

Tja iemand die het toevallig nodig heeft mischien, er zijn niet extreem veer verzamelaars van DDR spul, ik zou de waarde zetten op 5 - 10 euro
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door de korte golf »

is het van begin van de ddr of van het eind ddr?
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door iknowdintoo »

Ik heb samen met hem ook een feldmutze gekocht, ik weet dat het een M43 is, maar dat is het.. Het liefst zou ik willen weten of het oorlogs is. Foto's: http://allyoucanupload.webshots.com/v/2 ... 2787724983
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door sobel »

Ook een DDR exemplaar, zie de sweetband maar, die heeft een typische grijze kleur, ik meen te herinneren dat deze caps uit de jaren 70-80 komen, maar dit weet ik niet 100% zeker.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Duitse feldmutze?

Bericht door asjemenou »

Zover ik het weet zijn beide petten modellen van de Duitse brandweer. En dan bedoel ik dus de 'Bundes Feuerwehr', de (West)Duitse brandweer en niet de brandweer van de voormalige DDR. De hulpdiensten uit de voormalige DDR voerden net als het leger (NVA) ook de hamer en passer in hun embleem en op hun uniform. In het embleem op de getoonde mutsen komt deze afbeelding niet voor. Het embleem van de twee gekruiste bijlen met de brandweerhelm is (West)Duits. De uniformkleur van de Bundes Feuerwehr is blauw/grijs met een rode bies. Uit welke periode de petten komen weet ik niet maar het is in ieder geval wel naoorlogs. Misschien heb je nog interesse voor de rest van het uniform. Deze is afkomstig uit Niedersachsen; http://www.hood.de/auction/28250599/feu ... nsehen.htm . Ook zijn de brandweeruniformen op deze site te koop; http://www.sd-pro2ls.de/shop/index.html?P_8332.htm .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie