Luftwaffe helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Marco70
Lid

Luftwaffe helm

Bericht door Marco70 »

Graag jullie professionele commentaar op deze Luftwaffe helm. Is deze helm en de binnenhelm naar jullie mening ok

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heavy Fuel

Re: Luftwaffe helm

Bericht door Heavy Fuel »

Foute boel,nieuwe lak,foute vogel,oftewel laat maar.
Mvg
Willem
Marco70
Lid

Bericht door Marco70 »

Hoi Heavy fuel,

dank voor de snelle reactie. Ik had namelijk mijn bedenkingen over het binnenwerk en de nieten. Kun je aub aangeven waarom de vogel en de lak fout is. Ik ben namelijk op zoek naar een LW-helm met vogel en op dit moment wat research aan het doen
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

Bij de kinriempje code staat die van jou ook,
een repro dus.

http://www.german-helmets.com/Reproduct ... straps.htm
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Binnenwerk is ook nog eens een nieuw ding, mooi laten voor wat het is en verder zoeken naar een ander. Overigens is de helmschaal waarschijnlijk wel gewoon origineel maar inderdaad overgeschilderd en duidelijk een plakplaatje decal erop. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Michael_Wittmann
Lid

Bericht door Michael_Wittmann »

Sorry... :nocheer:
Mehr Sein Als Scheinen!
Heavy Fuel

Hallo Marco,simpel gezegd staat het landingsgestel te ver naar voren,zoek in een goed boek of internet naaar referentie matriaal,dan vallen meer verschillen op. Wat betreft de lak kleur verwering schuursporen ondergrond + ik ruik volgens mij de verf door mijn beeldscherm :)
Mvg
Willem
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Naast het landingsgestel is zover ik kan zien ook de schaduw op de beide vleugels niet zoals het hoort te zijn...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Marco70
Lid

Bericht door Marco70 »

Dank voor deze uitgebreide reacties. Ik heb intussen de link naar german-helmets gevonden en dat is een zeer goede referentie. Ik had deze helm gezien en had mijn twijfels op het binnenwerk en de nieten. Na het bestuderen van de site (supersite trouwens) zie ik er inderdaad nog meer. Mijn conclusie is dat ik een aantal zaken zeer goed ga bestuderen voordat ik tot de aanschaf over ga. Want er zitten heel veel adders onder het gras als ik de site bekijk
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Sinds wanneer hebben gekende fakers nu ook al "super-sites"??? :zapped: Zoek eens op het WAF naar het palmares van "Brian Bell", gaande van het verspreiden van foute informatie, tot het laten namaken van decals om op helmen te zetten en vervolgens te verkopen. German-helmets is een snert site, zeker te vermijden als beginneling...

Marco70 schreef:Ik heb intussen de link naar german-helmets gevonden en dat is een zeer goede referentie. Ik had deze helm gezien en had mijn twijfels op het binnenwerk en de nieten. Na het bestuderen van de site (supersite trouwens) zie ik er inderdaad nog meer.
Heavy Fuel

Hahaa Pietje Bell,je weet toch Gerd,zulke mannen teren op onnozelheid van anderen hahaha.
Mvg
Willem
willysproject
Lid

Dit is één van zijn creaties... Deze verkocht hij omstreeks 1995-1996 aan een prijs van een (omgerekend) 900 euro... Een zeer goede imitatie van een ET decal...
Afbeelding

Afbeelding

Wat betreft SS decals is de informatie op zijn sites achterhaald... En ongetwijfeld informatie over Heer en LW helmen ook... Waarom zou hij mensen correct informeren? Hun domheid en onwetendheid levert hem euro's op...
Marco70
Lid

Bericht door Marco70 »

Uit je reactie maak ik op dat je me wilt waarschuwen. Gebruik deze site niet omdat de beheerder fake-spul verkoopt en door anderen wordt bestempeld als oplichter. Waarvoor dank.

Ik ben aanhanger van feiten. Kun je een aantal voorbeelden geven waar de site foute informatie geeft. Heb je daarnaast een site die wel goede informatie geeft. Ik wil graag, ondanks dat ik pas 7 jaar verzamel, graag iedere dag bij blijven leren. Te meer daar ik steeds meer repro spul tegen kom en op enig moment wel een LW-helm wil kopen. Dus dat ben ik nu een beetje aan het uitzoeken door vooral info te lezen en veel vragen te stellen a.d.h.v. voorbeeldfoto's. Zodat als het moment daar komt dat ik een LW-helm koop ik zeker weet dat het een goede is.

Intussen al enorm bedankt voor jullie reacties
willysproject
Lid

- Zoek eens op het WAF naar het palmares van "Brian Bell"
Ik ben geen aanhanger om dergelijke feiten op een openbaar forum te zetten. Boeken moeten immers ook nog verkopen...
Marco70 schreef: Ik ben aanhanger van feiten. Kun je een aantal voorbeelden geven waar de site foute informatie geeft.
Marco70
Lid

Bericht door Marco70 »

Ik heb gekeken en hieronder wat citaten

Unfortunately as far as I know he is the same person and unfortunately you are not the first one to have problems... Awesom helmet historical site and dealer at the same time /IMHO, of course.../

I've made some enquiries with Brian Bell over the past few days, asking for some additional photos of a lid, which came through. I e-mailed a couple of days ago (& again this morning) to say that I wanted to buy it, but have'nt had replies. Is it really worth my while continuing with this planned purchase, or should I give it a miss? If I buy it, I've got to get it posted to England, which is a long journey............is the guy just away a lot, a bit tardy at going to the post office, or am I better off looking somewhere else?

Unfortunately not always... Ask for pictures and ask opinions here and there, make 1000% sure that a helmet from him is original, before going on with the purchase!!!
have followed a number of issues concerning Mr Bell and the sale of several very dubious pieces. A common theme in each is lack of communication and lack of satisfaction.

It appears the excellent educational quality of the site is not representative of the standard of goods or service offered. The same is true of other guises used by Mr Bell.

Als ik het goed begrijp is hij een slechte dealer (hij verkoopt wel eens fakes schijnt het) maar is de site ok.

Het argument dat boeken ook moeten verkopen is m.i. weinig relevant. Ik ben namelijk van mening dat juist dit soort forums het platform bij uitstek zijn om deze informatie te delen met elkaar. Ik ben dus nog steeds benieuwd naar fouten op de site. Welke feiten die op de site worden gepresenteerd zijn onweerlegbaar niet correct. Het is vrij makkelijk om een oordeel te geven of iets goed of fout is maar ik ben wel van mening dat je dit moet onderbouwen met feiten. Daarnaast lijkt het mij juist zeer leerzaam om deze aan de orde te stellen zodat de kennis over Duitse helmen steeds beter wordt. Met belangstelling zie ik 2 of 3 voorbeelden tegemoet. Dan is er, als dit een snert-site is (dit veronderstelt namelijk dat er zeer veel fouten in zitten), nog voldoende reden om een boek te kopen.
Plaats reactie