Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik vroeg me af of iemand me met het volgende kon helpen, Ik ben al 2 dagen een pakje vanuit Nieuw Zeeland misgelopen en vandaag kreeg ik een brief waarvan ik DENK dat het van de douane is.
Ik word er werkelijk waar niet wijs uit.
Het gaat hier om een Heer jasje dat de normale prijs heeft.
Waarvan ik nu aangifte moet doen?
( Mijn adres en de waarde heb ik onherkenbaar gemaakt)
Alle hulp is welkom!!!
Mvg Michael
Laatst gewijzigd door Michael_Wittmann op 01 mar 2008, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Betreft ''BEricht van aankomst'' van een aan u geadresseerde zending uit het buitenland.
Indien u uw zending gewenst af te halen, verzoeken wij u vriendelijk dit van tevorenm telefonisch bij ons te vermelden.
Dit ter voorkoming van wachttijden bij het doen van de formele aangifte bij de douane en zijn wij beter in staat om u van dienst te zijn.
IK VERZOEK U DEZE STROOK ZORGVULDIG TE BEWAREN
Op de bovenstaand adres is een aan u geadresseerde zending uit het buiteland aangekomen.
Alvorens deze zending kan worden doorgezonden zal aangifte bij de douane moeten plaatsvinden.
Daarom verzoek ik u bladzijde 2 volledig in te vullen en te ondertekenen
Ter inzage is de bij de zending behorende douane verklaring bijgevoegd.
Bij terug zending van dit forumulier dienen te worden overlegd :
*de u ter inzage gezonden douane verklaring;
*een commericiële fractuur ( commercial invoice ) die betrekking heeft op de in te voeren goederen ( deze wodt niet teruggezonden).Indien er sprake is van een verkoopovereenkomst, is overlegging van een commerciële fractuur vereist.
Wanneer er sprake is van een aanbetaling die ''niet'' is opgenomen in het bedrag vande commerciële fractuur, dan dient het betalingsbescheid(bank/giro afschriften )hiervan eveneens worden overlegd.
De overlegging van andere betalingsbescheiden kan worden geaccepteerd, mits deze onomstotelijk betrekking hebben op in te voeren goederen;
*eventueel een geldig certificaat van de oorsprong/fractuurverklaring(dit is mede afhankelijk van het land van herkomst/oorsprong, soort transactie en waarde van goederen.
*andere op de in te voeren goederen betrekking hebbende(handels-)bescheiden zoals bijvoorbeeld : gezondheids- of veterinaircertificaat, import en/of exportvergunning (dit is mede afhankelijk van het type/soort goederen).
Voor een snelle afwikkeling verzoek ik u het ingevulde formulier, zonder strook, zo spoeding mogenlijk met de gevraagde stukken ongefrankeerd terug te zenden in de bijgevoegde envelop.
De ondergetekende verzoek aangifte te doen van onderstaande goederen ( Zie toelichting)
1)Aantal,soort en benaming van de goederen ( inhoud)
2) Goederencode 3)waarde in euros
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________
4) Het aan de firma toegekende codenummer 5) Kosten van verzending,__________________
o.g.v.artikel 23 van de wet O.B. is ______________________________ verpakking, verzekering
Totaal _____________________
Toelichting op bovenstaand rubrieken c.q. omschrijving
1)Juiste opgaaf c.q. omschrijving per goederensoort 3)Voor elke soort goederen de waarde in euro's vermelden
en daarbij behorende hoeveelheden.
Naukeurig omschrijven welke goederen worden ingevoerd 4)Is alleen van toepassing voor bedrijven die vergunningen
( indien nodig met vermelding van grondstoffen hebben gekregen van de belastingdienst om de bij invoer
waaruit de goederen zijn vervaardigd). verschuldigde omzetbelasting achteraf te voldoen.
2)De code waarinder de goederen in de belastingwetgeving staan
vermeld (niet van toepassing op zendingen verzonden door 5) Alleen vermelden indien in rekening gebracht.
particulier en gericht aan particulier tot 350€).
Eén of meer van de volgende verzoeken gelieve u aan te kruisen en/of in te vullen
aangifte ten invoer tot verbruik te doen ( goederen invoeren tegen eventuele betaling van belasting)
de zendingop een ander adres in te leveren dan is vermeld opp de douane verklaring nl:
Naam____________________Adres_____________________
Postcode en woonplaats______________________________
de zending uit te reikgen met een document__________Indien bestemd voor provisie en scheepsbehoeften tevens vermelden:
naam van de boot en nationaliteit_____________douanepost/ligplaats___________________________
de zending met een document________________door tezenden naar een;________________________
(aankruisen wat van toepassing is) ruimte voor tijdelijke opslag ( douane-opslag óf
entrepot ( entrepot-opslag).Type/vorm entrepot
van de firma_______________________Adres______________________________Te_____________________
Voor de gelijdelijke gevolgen, die door TNT post mochten voorvloeienuit de aangifte overeenkomstig bovenstaand opgraaf, dan wel uit de niet tijdige zuivering van het(de) ingevolge de gegeven opdracht gemaakt belastingsdocument(en), stelt hij zich aansprakelijk. De ondertekening van dit formulier houd tevens toestemming dat TNT tot opening van de zending kan overgaan.
De ondertekende_______________________________________________________________________________
Adres_____________________________________Postcode en Woonplaats_______________________________
Telefoon (0________)______________Toestel Te_______________d.d.______________________20___
De geadresseerde ( naam /firma stempel en handtekening),
Van het bedrag welk je als waarde opgeeft mag je ongeveer 20/25 % invoerrechen betalen !! (zoals een helm van mij die uit de USA kwam , kostte mij 90 euro extra)
Zoiets zal het wel zijn.
Klopt, als jij zegt dat het om 1000 euro gaat betaal je daar zeker een groot deel belasting overheen, als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat het om een jasje gaat met een waarde 50 euro. Lijkt me niet dat er dan moeilijk gedaan wordt.
'War is delightful for those who have not experienced it'
viny schreef:Klopt, als jij zegt dat het om 1000 euro gaat betaal je daar zeker een groot deel belasting overheen, als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat het om een jasje gaat met een waarde 50 euro. Lijkt me niet dat er dan moeilijk gedaan wordt.
Op dat briefje c.q. het pakket staat de waarde al.
Als ik op het formulier 50 euro invul dan lieg ik en daar zijn ze niet van gedient las ik gister.
Dan moet je een boete betalen.En krijg je het pakje niet meer.
In de brief staat ook dat ik accoord ga als ik een handtekening zet met het openen van het pakket.
Dus ik zal wel MOETEN schrijven dat het om een duits jasje gaat uit de oorlog?
Of ik zet er gewoon neer Wollen jas uit de oorlog.
Volgens mij behoef je niet zozeer aan te geven dat het om een Duitse WOII jas gaat maar wel de waarde van het object in het pakket. Zoals Ammo al schrijft, vraag de volgende keer aan de verkoper of dat deze op het pakket wil aangeven dat het een "gift" is.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!