Verzamelaarsvergunning
-
- Lid
Verzamelaarsvergunning
Ik heb al een aantal keer gehoord dat je eigenlijk een verzamelaarsvergunning moet hebben om WO2 artikelen te mogen verzamelen (met name (replica) wapens, en Duitse insignes). Klopt dit? En weet iemand waar je zo'n vergunning aan kan vragen?
Ik ben al jaren enorm geïnteresseerd in alles wat met WO2 te maken heeft, maar heb geen zin in gezeik met justitie.
Ik ben al jaren enorm geïnteresseerd in alles wat met WO2 te maken heeft, maar heb geen zin in gezeik met justitie.
-
- Lid
Re: Verzamelaarsvergunning
Verzamelaarsvergunning? Nooit van gehoord. En anders ben ik al jaren in overtreding! Wapenvergunningen zijn er uiteraard wel en het is dan ook raadzaam om je daar goed in te verdiepen voordat je een wapen koopt. Info is onder andere te vinden hier: http://www.justitie.nl/onderwerpen/crim ... index.aspx en hier voor antieke wapens: http://www.antiekewapens.nl/index.php?page=23 om maar wat te noemen. Dit is voor Nederland. Belgie heeft weer een andere wetgeving, dit zal ongetwijfeld via de Belgische justitie op te vragen zijn.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
- JimK
- Lid
- Contacteer:
haha, gelukkig is dat er niet nee,
Maar ik zie ze er in Nederland wel voor aan. Hier heb je bijna overal een vergunning voor nodig.
Maar verzamelen is nog steeds vrij bij de wet (behalve de wapenwet dan)
Maar ik zie ze er in Nederland wel voor aan. Hier heb je bijna overal een vergunning voor nodig.
Maar verzamelen is nog steeds vrij bij de wet (behalve de wapenwet dan)
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Ik denk dat in Duitsland wel zoiets is, want ik heb wel gehoord dat het bezitten van dingen met hakenkruizen of andere nazisymbolen erop verboden is oid.
Voor wapens heb je een vergunning nodig, beter gezegd: een machtiging. Je kan een verzamelaarsmachtiging aanvragen, een WM8 maar dan moet je eerst lid zijn van Edouard de Beaumont wat een vereniging die tot doel heeft historische wapens te conserveren. Een verzamelaarsvereniging, dus. De wachttijden zijn fors.. Dit is naar mijn weten de enige manier om een WM 8 te verkrijgen...
Daar is 'ie weer!
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Andere mogelijkheid is een museum zijn die aan kan tonen dat een vergunning noodzakelijk is. Lidmaatschap van EdB is dan niet noodzakelijk. Hoewel de politie het wel probeerd.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Nee, dat is in Duitsland niet zo. Maar je hebt wel gelijk dat sommige deelstaten er echt een probleem van maken.iknowdintoo schreef:Ik denk dat in Duitsland wel zoiets is, want ik heb wel gehoord dat het bezitten van dingen met hakenkruizen of andere nazisymbolen erop verboden is oid.
Bijv. in beijeren kun je rustig met een kubel met palm en hakenkruis op de deur rondrijden, in nordreinwestfalen nemen ze hem zo in beslag.
Nordrhein westfalen zijn er heel streng aan en nemen alles wat ze op markten etc zien in beslag. Daarom is de wapenbeurs nu ook in Kassel en niet meer in Dortmund.
jim
-
- Lid
Als ik het goed bedrijp loop je het risico dat je waar in beslag genomen op een Duitse markt wanneer er een hakenkruis opstaat, dus kunnen ze bv een helm in beslag nemen?
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
- JimK
- Lid
- Contacteer:
klopt ja, ik heb het zelf zien gebeuren, de polizei nam gewoon alle handel van een vlooienmarkt handelaar in beslag, nadat ze uitgelokt hadden (in burger) door te vragen of hij niks uit de oorlog had. Hij haalt dat uit zijn auto en is alles kwijt. Maar in de rest van Duitsland doen ze niet zo moeilijk.
- Rick de G.
- Lid
Mij werd verteld dat de politie bijv. prostituees en pottenrammers niet mag uitlokken, maar in Duitsland mag uitlokken blijkbaar wel?mgschutze schreef:klopt ja, ik heb het zelf zien gebeuren, de polizei nam gewoon alle handel van een vlooienmarkt handelaar in beslag, nadat ze uitgelokt hadden (in burger) door te vragen of hij niks uit de oorlog had. Hij haalt dat uit zijn auto en is alles kwijt. Maar in de rest van Duitsland doen ze niet zo moeilijk.
Grenadier Markus Schenk
-
- Lid
Heb je in Nederland ook gewoon... als eerst reactie moest ik ook lachen, maar ze zetten in Nederland ook lok-homo's, lok-oma's en lok-prostituees in...
Deas Gu Cath
- Rick de G.
- Lid
Vreemd, ik dacht écht dat uitlokken verboden was.Wouter schreef:Heb je in Nederland ook gewoon... als eerst reactie moest ik ook lachen, maar ze zetten in Nederland ook lok-homo's, lok-oma's en lok-prostituees in...
Grenadier Markus Schenk
- Tex
- Lid
- Contacteer:
hier in de stad gebeurd dat ook regelmatig met fietsen verkopen. Lopen ze een beetje rond met fiets en als iemand erop in gaat om hem te willen kopen is die het bokje
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!