Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
omgitsme schreef:En bij de Duitse uniform kun je gewoon alles origineel kopen, alleen dan moet je wel even sparen.
Inderdaad het is niet zo. Gegarandeerd dat je dan een miskoop doet. Medailles repro en orginele zijn bijna niet meer van elkaar te onderscheiden. Alles van Duits wordt nagemaakt koppelsloten, medailles, helmen, uniformen, na-oorlogse broodzakken, Insignes en ga zo maar door. Het is niet "kun je gewoon" het is niet hetzelfde als een pak meel kopen bij de super.
Repro pak meel kopen.
Als je Duits doet, wel opletten.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
omgitsme schreef:En bij de Duitse uniform kun je gewoon alles origineel kopen, alleen dan moet je wel even sparen.
Inderdaad het is niet zo. Gegarandeerd dat je dan een miskoop doet. Medailles repro en orginele zijn bijna niet meer van elkaar te onderscheiden. Alles van Duits wordt nagemaakt koppelsloten, medailles, helmen, uniformen, na-oorlogse broodzakken, Insignes en ga zo maar door. Het is niet "kun je gewoon" het is niet hetzelfde als een pak meel kopen bij de super.
Repro pak meel kopen.
Als je Duits doet, wel opletten.
En weten bij wie je koopt.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco schreef:lees ff door aub volgende keer, ik zei dat naar aanleiding van: repro duw dat in een gat waar het licht niet schijnt (oid)...wa ik met mijn antwoord bedoelde is, je moet wel repro hebben om te re-enacten anders is zonde van het uniform...
'k had het ook niet over jou coco.
Lekker verhitte discussie hier.
(Niet om iemand tegen de schenen te schoppen hoor.)
kan iemand hier een lijstje zetten met de webshops? en zou iemand me ook kunnen vertellen van wat voor stof, het amerikaans kleding is gemaakt, en het duits? en wat voor knopen en ritsen E.D?
alvast mega bedankt.
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles” No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
DBloc schreef:kan iemand hier een lijstje zetten met de webshops? en zou iemand me ook kunnen vertellen van wat voor stof, het amerikaans kleding is gemaakt, en het duits? en wat voor knopen en ritsen E.D?
alvast mega bedankt.
Ik weet niet of je zelf aan de slag wilt gaan met een naaimachine, mocht dit zo zijn:
Gaat je nooit lukken denk ik.
is de kleding van allies, gemaakt in een huge ass industrie gebouw in new york? of in engeland zoda ze het niet vanaf america hoefte mee te nemen? en hoe zat het met het duitse kleding? waar wer dat preceis gemaakt?
101st Airborne Division A.K.A “Screaming Eagles” No Retreat!! COWARDS WILL BE SHOT!!
Let even op je speling, goed?
De kleding van de Amerikanen die werden in verschillende fabrieken gemaakt in de US. Je had ook British made kledij, die dus door de Britten gemaakt werdt.
De Amerikanen hadden allemaal QM Depots waar ze de kleding vandaan haalden.
Meer weet ik er ook niet van af.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Amerikaanse kleding werd in ZEER veel verschillende fabrieken gemaakt door het hele land heen; en inderdaad ook voor een klein deel in Engeland. Daarna werd het verdeeld over QM depots die het uitgaven aan de troepen. Waarvan het gemaakt is? Overwegend katoen en wol.... Te veel materialen en varianten om diep op in te gaan....
Duits idem dito; alleen die wol was dikker dan de amerikaanse; en ze maakten meer gebruik van leer. Er was niet zoveel katoen voorhanden in duitsland. Hun zomerpakken waren dan ook grotendeels gemaakt van een soort linnen; niet zozeer van katoen.
DBloc schreef:najah ik moet nog maar even zien wat ik ga doen. Voor mij is het wel een beetje moeilijk want aan de ene kant denk ik;
ik wil een uitrusting van de axis, maar aan de andere kant wil ik een uitrusting van 101st paratroopers.
Als je een originele 101 para wilt neer zetten, kan je het beste beginnen met sparen en niet dat gaan doen
1. Het is heeel erg duur (alleen de uitrusting valt nog mee)
2. Je wordt aangekeken als een BoB Farb.
3. Het meeste kun je bijna niet meer aan origineel komen (M-1942 jumpsuit reinforced en re-enforced, M-1943 fieldtrousers met de rigger made tassen) en als je ze vind, dan betaal je wel paar duizenden euro's voor een broek
4. Je kan het beste een gewone Infantry Division doen, zoals de meeste.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
DBloc schreef:najah ik moet nog maar even zien wat ik ga doen. Voor mij is het wel een beetje moeilijk want aan de ene kant denk ik;
ik wil een uitrusting van de axis, maar aan de andere kant wil ik een uitrusting van 101st paratroopers.
Als je een originele 101 para wilt neer zetten, kan je het beste beginnen met sparen en niet dat gaan doen
3. Het meeste kun je bijna niet meer aan origineel komen (M-1942 jumpsuit reinforced en re-enforced, M-1943 fieldtrousers met de rigger made tassen) en als je ze vind, dan betaal je wel paar duizenden euro's voor een broek
OOw, geef je jezelf nu tips?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
OOw, geef je jezelf nu tips?
HAHAHAHAHAHAHA , Hij schiet en hij scoort, 10+ voor Edgar.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Ow ow, krijgen we nu een discussie over een jonge verzamelaar die US Airborne wil verzamelen? Succes...!
Ik zou iniedergeval gewoon voor Duits gaan maargoed smaken verschillen he.