Orginaliteit adelaar

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Orginaliteit adelaar

Bericht door n2 »

Recent deze adelaar gekregen via inruil.
Ik denk zelf een neppert maar wat denken jullie?

Afbeelding


Afbeelding


gr N2
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door iknowdintoo »

Volgens mij moet het HK dikker zijn?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door JimK »

iknowdintoo schreef:Volgens mij moet het HK dikker zijn?

waar heb je die wijsheid vandaan als ik vragen mag?

Er zijn heel veel verschillende types adelaars met allemaal een iets ander hakenkruis, dat gaat niet echt op. :wink:
Maar dit is wel een replica volgens mij.
Stof ziet er niet goed uit, de adelaar is niet mooi geborduurd, veel te vaag.
En de achterkant klopt zo ook niet.

Gr Jim
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door iknowdintoo »

Volgens mij ooit eens een keer op dit forum gehoord, maar vertrouw my vooral niet :+ .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door coco »

zoals Jim al zei verkeerd gestikt op en top!
eerst is er de 'voorkant' van het Hakenkruis gestikt, en erna de 'achterkant' met een andere kleur ook boven kant van de vleugels zijn zo, de achtergrond is een te 'donkere' kleur, dit is meer een boeren overal kleur dan een lw jasjes kleur :lol:

Verder kloppen: Het oog absoluut niet, de nek is te dun en heeft een soort bliksem vorm(onderin), de snavel mwa kan ermee door mits 'heavy used' maar aangezien dat niet het geval is.., en van de poot op het HK zit bovenste 'nagel/vinger' te hoog deze hoort aan te sluiten op het HK en hier zit duidelijk ruimte tussen, van vooraf gezien de linkse vleugel punt is te hoog en te 'scherp' dus te puntig, aan de andere kant (rechts dus) is hij daarin tegen te laag (golf loopt niet goed door), de nek zit trouwens zelf ook te laag, over achterkant zeg ik dan alleen nog dat het (hoe moet ik dat zeggen) de achtergrond draad zeg maar ( het # idee) niet goed gekleurt is, hoort zelfde kleur als voorkant (achter grond in dit geval blauw) te zijn. daar laat ik het even bij.

mvg,

Coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door n2 »

Ok bedankt voor jullie uitleg.
Helaas is m'n vermoeden dus bevestigd :(
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door Wouter »

Doe niet wijs als je toch alleen maar napraat of je opmerkingen baseert op een vergelijking met je ene eigen originele voorbeeldje :)
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door Rick de G. »

Wouter schreef:Doe niet wijs als je toch alleen maar napraat of je opmerkingen baseert op een vergelijking met je ene eigen originele voorbeeldje :)
Tuurlijk praat iedereen elkaar na, we stonden er niet langs toen de emblemen werden ontworpen en gestikt in de jaren '40.
Of wat bedoel je nou?
Grenadier Markus Schenk
ammo
Lid
Berichten: 3513
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door ammo »

[quote="coco"]
de achtergrond is een te 'donkere' kleur, dit is meer een boeren overal kleur dan een lw jasjes kleur :lol:


Hoezo een te donkere kleur? deze kleur kwam voor. laat oorlogs , Deze adelaar heb ik net in de handen gehad en is idd fake.
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door coco »

Rick de G. schreef:
Wouter schreef:Doe niet wijs als je toch alleen maar napraat of je opmerkingen baseert op een vergelijking met je ene eigen originele voorbeeldje :)
Tuurlijk praat iedereen elkaar na, we stonden er niet langs toen de emblemen werden ontworpen en gestikt in de jaren '40.
Of wat bedoel je nou?
Ja ik snap ook niet helemaal wat hij bedoelt, ik heb deze adelaar vergeleken met mijn eigen, en met 4 a 5 op internet (ook fakes) en daaruit heb ik mijn conclusie getrokken..

@ ammo, serieus? ik vind beetje vreemde kleur maar als jij het zegt :wink:, sorry daarvoor dan.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door Edgar »

:roll:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door Wouter »

Ik bedoel wat ik zeg, volgensmij heet dat begrijpend lezen, maar het lijkt een aantal mensen hieraan te ontbreken.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door Rick de G. »

Wouter schreef:Ik bedoel wat ik zeg, volgensmij heet dat begrijpend lezen, maar het lijkt een aantal mensen hieraan te ontbreken.
Aan grote ego's is hier blijkbaar een overschot.
Grenadier Markus Schenk
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door Wouter »

Aan ad hominem argumenten gelukkig niet... :)
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Orginaliteit adelaar

Bericht door JimK »

Ik heb de opmerking in ieder geval wel begrepen.
Adelaars zijn allemaal verschillend, en nee, we hebben er inderdaad niet bijgestaan bij de productiel.
Maar ik kan thuis wel in mijn vader's collectie ongeveer alles wat er ook maar op dit forum komt ter referentie bekijken. En er zitten denk ik wel 15 verschillende LW adelaars tussen. Allemaal verschillend maar wel 100% origineel, zo hier uit de buurt of uit Duitsland van de particulier zelf. (vandaag nog)
Dat is waar ik mijn kennis groten deels vandaan haal, en natuurlijk ook uit goede boeken en van mede verzamelaars. En daarom kan ik zo wel zeggen dat dit een fake is. De kleur is inderdaad niet speciaal fout zoals ammo zegt.

Gr
Plaats reactie