duitse helm met decal origineel?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door anti repro »

Ik vind de decal zeer twijfelachtig gezien de vorm van de swastika (dunne en dikke uiteinden). Ook de vorm van de adelaarshals komt mij wat langgerekt over. Als ik deze vergelijk met andere NS decals zie ik toch duidelijke verschillen.
ik zal het dus wel mis hebben maar dit is mijn gedachte over deze decal.
De helm op zich is prachtig. :yes:
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door Michael_Wittmann »

Ik kan je in een opzicht gelijk geven...

Het decal heeft krassen , vuil plekken en beschadigingen die de helm totaal niet heeft. Ook de dunnen lijnen van de adelaar en links boven het decal zie je... een verhoging die precies bij het decal stopt?
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door Edgar »

@ Witmann: de krassen lopen gewoon door als je wat beter de foto zou bekijken, alleen (hoe kan 't ook anders? :roll: ) vallen de krassen en 't vuil meer op een zilverachtig/wit oppervlak op dan op een donker oppervlak.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door anti repro »

Kijk eens naar de vleugellengtes (vergelijk deze ook eens).
Tevens zit er op een van de foto's een repro kinband.

Ik blijf het een twijfelachtige decal vinden.

Laat onze forum-experts zich maar over deze decal buigen. _/-\o_
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door Michael_Wittmann »

Mr S.

Ik weet dat je me altijd zal tegenspreken maar met deze foto zal ik duidelijk maken wat jij en wat ik bedoel
Ik had het over de beschadigingen binnen de rode cirkel. En jij dus neem ik aan over die in de groene cirkel.

Afbeelding
Afbeelding


Met vriendelijke groet,

Michael
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door Edgar »

Mr. Geurts,

Leuk, maar dat is overtollige verf en geen beschadiging. Ik zie het probleem dus niet qua WEAR. Qua decal type kan ik weinig zeggen, hier heb ik me niet in verdiept.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door JimK »

anti repro schreef:Kijk eens naar de vleugellengtes (vergelijk deze ook eens).
Tevens zit er op een van de foto's een repro kinband.

Ik blijf het een twijfelachtige decal vinden.

Laat onze forum-experts zich maar over deze decal buigen. _/-\o_
Ik twijfel sterk aan jou kennis/mening. Ik meen me te herinneren dat ik elders op het forum las dat jij in Overloon je eerste Duitse helm gekocht hebt? Nu praat je als of je er verstand van hebt, als je de link aanklikt zie je gewoon een originele kinband aan de helm zitten. Vraag me af waar je die kennis opgeraapt hebt, dat het een replica is volgens jou?

En hieronder een duidelijker foto van de decal waarop goed te zien is van de dikke verf wat Edgar zegt, en waarop je ook goed kunt zien dat de beschadigingen kloppen met de verf en de decal. Wat er dus op duidt dat deze daar al langer gezeten heeft. En gezien de rest van de helm is hier ook niks mis mee.
Afbeelding
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door ammo »

Wat een gelul allemaal over een helm die gewoon goed is.Er is niks mis mee.
Nemo Me Impune Lacessit
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door anti repro »

Ik twijfel sterk aan jou kennis/mening. Ik meen me te herinneren dat ik elders op het forum las dat jij in Overloon je eerste Duitse helm gekocht hebt? Nu praat je als of je er verstand van hebt,


Moet je Duitse helmen bezitten om er verstand van te hebben !! Ik heb er inderdaad pas twee.

Maar daar gaat dit onderwerp niet over.
Ik geef gewoon mijn mening en heb die onderbouwd.(in tegenstelling tot) Je mag er niet mee eens zijn maar ik hobbel niet achter ieders mening aan.

Mocht de decal wel goed zijn... _/-\o_
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door sobel »

maar er worden wel argumenten gegeven waarom het wel goed zou zijn, ik zie je niet in discussie gaan met die argumenten of wat dan ook.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door Cas »

Wellicht dat andere mensen met kennis op een gespecaliseerd forum voor duits materiaal nog meer uitsluitsel kunnen geven, ipv hier mekaar een beetje over en weer te bekritiseren ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door anti repro »

sobel schreef:maar er worden wel argumenten gegeven waarom het wel goed zou zijn, ik zie je niet in discussie gaan met die argumenten of wat dan ook.

Ik zie meer argumenten waarom deze niet goed is dan dat deze wel goed zou zijn. Waarmee moet ik dan in discussie gaan ??????????

de laatste close up foto is wel goed en neemt in ieder geval de twijfel over de verfdikte boven de decal weg.(al zie ik de dikke verf over de decal waarmee het een re-issue kan zijn.
De swastika poten/uiteinden zijn echt niet standaard en kan absoluut geen misdruk zijn. Zie de NS-decals in de verschillende boeken er op na zou ik zeggen. Je komt dit nergens tegen. (Ed Strache decals kunnen wel enigzins in deze richting komen omdat deze geproduceerd werden waarin details konden ontbreken zoals de poten en het hoofd van de adelaar, misschien hier dan wel het geval ?; blijf ik toch de swastika vreemd vinden)

Maar goed... de decal is door de forumkenners als origineel beoordeeld en het is dus origineel !! Ik blijf twijfelen.

_/-\o_
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door JimK »

Wat zijn die goede tegenargumenten dan? Deze helm is gewoon goed. En de decal is misschien een andere als jij gezien hebt, maar ze zijn ook niet allemaal hetzelfde. De Decal ligt origineel in de verf, evenals de beschadigingen. Die verf, het kinriempje en het binnenwerk zijn eveneens origineel. Maar omdat onze mening (kennis, hoe je het noemen wilt) niet overtuigend is heb ik het zoals anderen aangeven maar even op het WAF geplaatst in de helmet section :wink: , zie link
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=296256
Eens zien wat deze mensen ervan zeggen.
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door anti repro »

_/-\o_

Mocht ik het fout hebben mijn excuses. Blijf het toch een rare decal vinden met die swastika.Heb dus nog heel veel te leren :yes:
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: duitse helm met decal origineel?

Bericht door ammo »

anti repro schreef:_/-\o_

Mocht ik het fout hebben mijn excuses. Blijf het toch een rare decal vinden met die swastika.Heb dus nog heel veel te leren :yes:
Kan wel een rare decal zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet goed is .Ik heb in die 30 jaar dat ik verzamel al zoveel rare dingen gezien, die toch goed waren.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie