Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb hier een helm , ooit een DD M35 Luftwaffe helm . Zoals jullie op de foto's kunnen zien is de buitenzijde van de helm zwaar beschadigd door roest . Ten tweede zijn de decals sterk aan het vervagen.
Mijn vraag is nu : Kan ik deze roestlaag op een of andere manier behandelen zonder de originele verflaag te beschadigen?
Het binnenwerk heb ik al ingesmeerd met leerpolish . Ik wil hier even bij vermelden dat ik geen schuurpapier of een of ander paardenmiddeltje ga of wil gebruiken.
jeroen wo2 schreef:Ik gebruik zelf WD-40 om me helm te beschermen tegen roest.
De helm krijgt daardoor ook gelijk een mooier kleurtje vaak als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zal het eens uittesten op een van mijn gasmaskerbussen . Ik wil niet zomaar iets op de helm gaan smeren. Wie weet wat het effect is.
Ikzelf woon in Belgie dus hopelijk is dit spul ook in ons land verkrijgbaar.
wessel schreef:Ik zal het eens uittesten op een van mijn gasmaskerbussen . Ik wil niet zomaar iets op de helm gaan smeren. Wie weet wat het effect is.
Ikzelf woon in Belgie dus hopelijk is dit spul ook in ons land verkrijgbaar.
Op een gasmaskerbus werkt het zeer goed
Als je ziet dat het een goed resultaat geeft kan je altijd een stukje van je helm proberen.
Wordt het niks kan je het altijd nog verwijderen lijkt me
Gebruik zelf altijd 3X0 staalwol, laat geen krasjes achter en verwijdert roest. En behandel de helm daarna met chrystalinewax (een museaal conserverings middel), dat geeft de helm een conservering tegen verder roesten, of nieuwe roest. Alsmede conservering tegen zuur van je vingers. Ook brengt het de originele kleur zoveel mogelijk terug. Super middel!
jeroen wo2 schreef:Ik gebruik zelf WD-40 om me helm te beschermen tegen roest.
De helm krijgt daardoor ook gelijk een mooier kleurtje vaak als je begrijpt wat ik bedoel.
Om dit soort spuitbussen gaat het, kost 3,99.
Ik gebruik het ook voor kisten, houtwerk enz.
Spuit je die WD 40 dan op een doek en wrijf je de helm er dan mee in?
ammo schreef:Kruipolie werk ook prima , kruipolie erop spuiten en ff met staalwol erover, en klaar.(kruipolie blijft niet vettig)
Hier dezelfde vraag: Spuit je de kruipolie dan op een doek en wrijf je er dan de helm mee in?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Ook een bepaald merk kruipolie? Of gewoon willekeurge kruipolie?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''