Klappspaten

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Klappspaten

Bericht door asjemenou »

Wie kan er duidelijke foto's van de Duitse WOII opklapbare veldschep plaatsen? Alvast bedankt.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

asjemenou schreef:Wie kan er duidelijke foto's van de Duitse WOII opklapbare veldschep plaatsen? Alvast bedankt.
Alleen de schop , of ook de hoes.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Klappspaten

Bericht door asjemenou »

Het gaat mij eerlijk gezegd meer om (gedetailleerde) foto's van de opklapbare schop, maar foto's van de hoes zijn uiteraard ook welkom.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

asjemenou schreef:Het gaat mij eerlijk gezegd meer om (gedetailleerde) foto's van de opklapbare schop, maar foto's van de hoes zijn uiteraard ook welkom.

foto,s komen eraan.
Nemo Me Impune Lacessit
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nemo Me Impune Lacessit
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Klappspaten

Bericht door WW2 Vetaran »

Heeft die van jou een fabriek stempel?
De mijne ziet er precies het zelfde uit maar heeft geen stempel en was ook ooit overgeschilderd.
Verder mooi exemplaar.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

WW2 Vetaran schreef:Heeft die van jou een fabriek stempel?
De mijne ziet er precies het zelfde uit maar heeft geen stempel en was ook ooit overgeschilderd.
Verder mooi exemplaar.

Nee ,De mijne heeft ook geen stempel, kwam wel vaker voor, veel van deze schopjes zijn na de oorlog gebruikt door de KL
Nemo Me Impune Lacessit
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Klappspaten

Bericht door WW2 Vetaran »

ammo schreef:
WW2 Vetaran schreef:Heeft die van jou een fabriek stempel?
De mijne ziet er precies het zelfde uit maar heeft geen stempel en was ook ooit overgeschilderd.
Verder mooi exemplaar.

Nee ,De mijne heeft ook geen stempel, kwam wel vaker voor, veel van deze schopjes zijn na de oorlog gebruikt door de KL
Oke bedankt.
Ik heb de mijne helemaal ontdaan van die verf.
Ik zag bij jou nog restjes zitten op het bakeliet, moeilijke plek of weg te krijgen :oops:
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Re: Klappspaten

Bericht door Nick »

Hallo,

@Ammo, zo te zien is jou schep na de oorlog doorgebruikt door het Noorse leger. Deze is ooit groen overgeverfd geweest zo te zien.
De Nederlandse KL schepjes zijn net iets anders als Duitse, maar ze lijken er erg veel op.
Het veiligste is om een schep te kopen die wel gestempeld is, want het komt helaas voor dat men Nederlandse KL schepjes als Duitszijnde verkoopt! Duitse schepjes zijn altijd gestempeld, maar het kan voorkomen dat de stempeling is weggesleten of niet zichtbaar meer is door de verf.

Zou je eens een foto willen plaatsen van de zijkant, en dan het blad dichtgeklapt?

Mvg Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

Nick schreef:Hallo,

@Ammo, zo te zien is jou schep na de oorlog doorgebruikt door het Noorse leger. Deze is ooit groen overgeverfd geweest zo te zien.
De Nederlandse KL schepjes zijn net iets anders als Duitse, maar ze lijken er erg veel op.
Het veiligste is om een schep te kopen die wel gestempeld is, want het komt helaas voor dat men Nederlandse KL schepjes als Duitszijnde verkoopt! Duitse schepjes zijn altijd gestempeld, maar het kan voorkomen dat de stempeling is weggesleten of niet zichtbaar meer is door de verf.

Zou je eens een foto willen plaatsen van de zijkant, en dan het blad dichtgeklapt?

Mvg Nick
Wat is het verschil tussen de kl en de duitse schopjes?
Zal wel ff een foto maken
Nemo Me Impune Lacessit
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

ammo schreef:
Nick schreef:Hallo,

@Ammo, zo te zien is jou schep na de oorlog doorgebruikt door het Noorse leger. Deze is ooit groen overgeverfd geweest zo te zien.
De Nederlandse KL schepjes zijn net iets anders als Duitse, maar ze lijken er erg veel op.
Het veiligste is om een schep te kopen die wel gestempeld is, want het komt helaas voor dat men Nederlandse KL schepjes als Duitszijnde verkoopt! Duitse schepjes zijn altijd gestempeld, maar het kan voorkomen dat de stempeling is weggesleten of niet zichtbaar meer is door de verf.

Zou je eens een foto willen plaatsen van de zijkant, en dan het blad dichtgeklapt?

Mvg Nick
Wat is het verschil tussen de kl en de duitse schopjes?
Zal wel ff een foto maken
Afbeelding
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Re: Klappspaten

Bericht door Nick »

Hallo Ammo,

Bedankt voor de foto.
Naar mijn mening is dit geen Duits WWII schopje helaas :(
Als je op deze link even naar onder scrolled, naar het kopje "Dutch E-tools vs. W.W.II German". Daar staat een duidelijke uitleg met foto's wat het verschil is tussen een Duits en een Nederlands schopje.

http://atthefront.com/g_gear_etools.htm

Mvg Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Klappspaten

Bericht door ammo »

Alleen de mijne past precies in de hoes , en is 15 cm breed, Ik heb mijn twijfels of er een nederlands model was,(zou natuurlijk maarzo kunnen) ik zal het eens verder uitzoeken.Ook in de duitse schoppen onderling zitten verschillen.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Re: Klappspaten

Bericht door Nick »

Ok, ik ben benieuwd.
Hou me op de hoogte.

Mvg Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Klappspaten

Bericht door jeroen wo2 »

Helaas is je schep na oorlogs Ammo, het blad van de schep mag niet op het hout rusten schijnt want dan is het na oorlogs.
Op deze site zie je de verschillen, scroll even naar beneden en daar staat het.

http://atthefront.com/g_gear_etools.htm
Never Back Down
Plaats reactie