kriegsmarine verzamelaars

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
michiel01
Lid

kriegsmarine verzamelaars

Bericht door michiel01 »

De parel van het zuiden, oftewel het mooie Breda werd geduurende de jaren 40-45 ondermeer bevolkt door de kriegsmarine. Nu wil ik in de komende tijd een representatieve opzet maken van een KM matroos zoals deze hier rondliepen. (met als nevendoel 'n expositie in te kunnen richten voor 't museum waar ik voor werk) Ik heb zelf de beschikking over origineel beeld en film materiaal. Ook het rijtje boeken, musea en 't internet volledig afgewerkt en bij wat buitenlandse dealers rondgekeken op hun websites. Echter tot op heden ben ik nog geen verzamelaars tegen gekomen die hier echt kaas van gegeten hebben.

Daarom mijn vraag wie is of kent een (het liefst NL of BE) verzamelaar die mij op dit gebied wat tips en tools kan geven?! Dit kan al dan niet onder het genot van 'n (digitaal) bakje koffie.

Om duidelijk te maken wat ik precies zoek (foto's kan ik zo met m'n telefoon niet plaatsen,helaas) ik zoek zo'n donald duck type uniform, 't bordanzug. Met de typische pet natuurlijk!
Tevens ben ik ook erg blij met referenties naar, foto's van en werkelijke items van de 14. Schiffstammabteilung/schiffstammausbildung uit Breda.

Michiel
Tex
Lid
Contacteer:

Re: kriegsmarine verzamelaars

Bericht door Tex »

Hoi Michiel,

Wat betreft de uniformering etc. het is standaard vaak de collani met wit shirt en donald duck cap. Kan in plaats van collani ook wel het blauwe shirt nemen.

Meen dat er laatst nog wat foto's te koop stonden van Breda op marktplaats... Mocht je verdere informatie omtrent de 14 ssta willen hebben dan zou ik even op google zoeken naar kriegsmarine werkgroep en hun een email sturen. Daar zit volgens mij iemand bij die zich op de 14 ssta richt.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
michiel01
Lid

Re: kriegsmarine verzamelaars

Bericht door michiel01 »

Hallo Tex,

Dankje voor de verwijzing! Ik kende de werkgroep niet,dus zal zeker eens kijken of ze me wijzer kunnen maken. Vwb marktplaats, ik heb even gekeken maar kon de foto's helaas niet vinden. Volgende keer beter!
Plaats reactie