Luftwaffe pet
- LVZ007
- Lid
Luftwaffe pet
Kan iemand mij iets vertellen over deze luftwaffe pet.
hij is orgineel maar de kleur is niet goed. vroeger is hij wel grijs/blauw geweest dit zie op de plek waar de adelaar zit.
Is deze bruinige kleur aangebracht of zou de pet gewoon verkleurd zijn?
en zou er een mogelijkheid bestaan om de blauw/grijse kleur terug te krijgen?
hij is orgineel maar de kleur is niet goed. vroeger is hij wel grijs/blauw geweest dit zie op de plek waar de adelaar zit.
Is deze bruinige kleur aangebracht of zou de pet gewoon verkleurd zijn?
en zou er een mogelijkheid bestaan om de blauw/grijse kleur terug te krijgen?
"investeren in het verleden, is zekerheid voor het heden."
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Re: Luftwaffe pet
Die adelaar heb je er zelf afgehaald?
De pet lijkt me verkleurt, maar zo'n sterke verkleuring heb ik nog nooit gezien. Raar?
De zon kan iets verkleuren als het er altijd inlicht, maar zo erg heb ik nog niet vaak meegemaakt. Het zou kunnen.
Gebleekt lijkt me namelijk ook niet echt. Apart geval.
Terug kleuren zal denk ik niet gaan, zal het niet beter van worden.
De pet lijkt me verkleurt, maar zo'n sterke verkleuring heb ik nog nooit gezien. Raar?
De zon kan iets verkleuren als het er altijd inlicht, maar zo erg heb ik nog niet vaak meegemaakt. Het zou kunnen.
Gebleekt lijkt me namelijk ook niet echt. Apart geval.
Terug kleuren zal denk ik niet gaan, zal het niet beter van worden.
Inderdaad,zoals eerder gezegd.Bijzonder aparte verkleuring.Is de verkleuring ook zichtbaar,als de flappen los geknoopt worden? En als ik me niet vergist,is de getoonde adelaar een borstadelaar. Niet voor een hoofddeksel.
Mvg
Willem
Mvg
Willem
-
- Lid
Het is maar een theorietje, maar zou het niet kunnen dat deze pet dienst heeft gedaan in Noord-afrika ofzo, en dat men hem daarom op één of andere manier deze kleur heeft gegeven?
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Het afrika korps had hun eigen soort petten, niet zoals deze van wol.
Never Back Down
Het kan natuurlijk ook zijn dat de soldaat hem zelf een kleurtje heeft gegeven... Dat wordt nu ook nog gedaan. Maar goed ik doe ook maar een gokje..
Martijn
Martijn
- willysproject
- Lid
in 1944 ???
jurgen schreef:Het is maar een theorietje, maar zou het niet kunnen dat deze pet dienst heeft gedaan in Noord-afrika ofzo, en dat men hem daarom op één of andere manier deze kleur heeft gegeven?
-
- Lid
Hoe kom je bij het jaartal 1944? er staat toch nergens dat deze pet toen gemaakt is?willysproject schreef:in 1944 ???
jurgen schreef:Het is maar een theorietje, maar zou het niet kunnen dat deze pet dienst heeft gedaan in Noord-afrika ofzo, en dat men hem daarom op één of andere manier deze kleur heeft gegeven?
- willysproject
- Lid
Dus ze kan ook in 1941-42 gemaakt zijn, nog net op tijd om in Noord-Afrika te dragen...???

jurgen schreef:willysproject schreef: Hoe kom je bij het jaartal 1944? er staat toch nergens dat deze pet toen gemaakt is?
-
- Lid
Zeg nu is gewoon wat je bedoeld in plaats van met nietszeggende vragen te antwoorden, daar heeft niemand iets aan.
-
- Lid
Mischien zegt je m43 wel wat jurgen?. Dit is namelijk een model m43, dus onmogelijk in 1941.
-
- Lid
danku, daar heb ik nu iets aan.Doornewaard schreef:Mischien zegt je m43 wel wat jurgen?. Dit is namelijk een model m43, dus onmogelijk in 1941.
Dat dit een model43 pet is wist ik dus niet.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Je moet het ergens leren, maar dat is wel de basis van de basiskennis. Maargoed, deze petten zijn dus vanaf 43 ongeveer bij de WH, LW, SS in gebruik genomen. Wel waren eerder al dergelijke petten in gebruik bij Gebirgsjäger eenheden etc. de Bergmütze. Die hadden de petten al vanaf ongeveer 1930. Het Afrika korps had ook een dergelijke pet, maar die was natuurlijk niet van wol. Maar van gewone stof, katoen. Deze waren gewoon olijfbruin de afrikakorps kleur en ergens rond 1941 ingevoerd. Deze hebben niet de flap die je over je oren kan doen zoals bij de gewone M43 en gebirgs mutze.jurgen schreef:danku, daar heb ik nu iets aan.Doornewaard schreef:Mischien zegt je m43 wel wat jurgen?. Dit is namelijk een model m43, dus onmogelijk in 1941.
Dat dit een model43 pet is wist ik dus niet.
Van de hier getoonde pet kan je dus ongeveer zeker zijn dat het niks van doen heeft met het DAK.

- LVZ007
- Lid
De Adelaar die er bij zit heeft er altijd opgezeten maar is door de vorige eigenaar (een duitser) recent er afgehaalt (de adelaar heeft namelijk de zelfde verkleuring aan de randen) het is dus geen borst adelaar. De pet is helemaal verkleurt zelfs onder de randen aan de binnenzijde, alleen in de naden als je deze een beetje opentrekt zie je de orginele kleur nog en waar de adelaar zat.
De pet is van wol en is dus een m43. heeft iemand een orginele pet zoals deze, die ook duidelijke foto's er van kan plaatsen??
De pet is van wol en is dus een m43. heeft iemand een orginele pet zoals deze, die ook duidelijke foto's er van kan plaatsen??
"investeren in het verleden, is zekerheid voor het heden."
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Is een pet adelaar ja. Maar hoe bedoel je, een pet zoals deze, ook met verkleuring of gewoon een normale M43??LVZ007 schreef:................ het is dus geen borst adelaar........,
heeft iemand een orginele pet zoals deze, die ook duidelijke foto's er van kan plaatsen??