Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door Markoz »

Hi,

Lang geleden heb ik een HJ lotje gekocht, bestaande uit een een M43 veldmuts, een lidmaatschapspas en een HJ speldje. Nu wil ik het lotje na jaren van koestering verkopen.. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik ervoor kan vragen. Kan iemand me dus een indicatie geven van een goede prijs? Zodat ik niet veel te veel of veel te weinig vraag?

Thx alvast.

Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door Sturmkreuz »

Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door Markoz »

Thx voor de link :)

Verder nog iemand van hier die me een schatting kan geven?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door jurgen »

Ik heb kort geleden zo een schuitje voor 180 euro zien weggaan, dus ik gok in totaal om en bij de 220 euro.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door JimK »

deze petjes zijn niet heel erg duur. Ik denk dat je bij 200 wel aan de max zit voor de set
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door Markoz »

Dat is al meer dan ik er voor betaald heb ;) Voor degene die het HJ forum ook volgt: iemand zegt daar dat het petje volgens hem niet echt is. Helaas onderbouwt hij dat tot nu toe niet met uitleg, iemand hier die er iets over kan zeggen? Heel zuur namelijk als hij fake is, maar ik wil natuurlijk geen fake petje doorverkopen als zijnde echt.

Foto's kan ik helaas niet voor morgen maken, maar als er alvast iemand kan zeggen waarop ik moet letten kan ik daar in ieder geval de foto's van maken.

Thx!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door JimK »

@ Markoz,

Ik heb nog precies hetzelfde petje liggen, hier heb ik zelf een origineel HJ speldje opgezet. De pet is echter naoorlogs (voor landbouwer of een of andere civiele organisatie denk ik). Er zat namelijk een plastic ruit in met fabrieksnaam, deze heb ik er uitgehaald. Iemand anders kan dat natuurlijk ook.
Als je betere foto's maakt, ook van de binnenkant, dat is het belangrijkste kan vast meer gezegd worden.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door Markoz »

Afbeelding
Afbeelding

Dat is de enige foto van de binnenkant die ik op dit moment heb, ik zal morgen even betere maken :)
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waarde HJ M43 veldmuts met HJ speldje en HJ pas

Bericht door JimK »

Deze pet is niet origineel. Voering, zweet band, en het ruitje in de pet is bij dit exemplaar ook van plastic, dat was in de oorlog van iets wat op plastic lijkt (ik kan heel even niet op de naam komen). Dat is een harder spul, en breekt of barst vaak als je het probeert te vouwen. Je kunt het verschil ook altijd goed voelen aan de rand van het Ruitje. Dit is dus een naoorlogse pet. Helaas.
Plaats reactie