En er hangt precies een soort kap aan?
originele duitse mantel?
-
- Lid
originele duitse mantel?
Kan iemand hier iets meer over zeggen? Het lijkt me nogal een vreemd model, is het wel duits?

- Steiner44
- Lid
Re: originele duitse mantel?
Het is wel duits vind hem zo op het eerste gezicht niet eng, kijk eens in een van de binnen zakken deze waren daar meestal wel gemerkt..
Groetjes Steiner44
Groetjes Steiner44
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
- michiel01
- Lid
Hey Jurgen,
niets mis met dit model. Het hangertje geeft hem een beetje vreemde vorm, vraag de verkoper om een foto te schieten als de jas zonder hangertje op de grond ligt (met de knopen dicht en geopend, zodat je ook een mooie blik op de binnenzijde kan werpen)
Dit model wordt vaak aangeduidt als een SS-model (zie oa: Lagarde) maar werd ook gewoon door Heer eenheden gebruikt.
Zo op het eerste oog zeg ik, prima jas!!
niets mis met dit model. Het hangertje geeft hem een beetje vreemde vorm, vraag de verkoper om een foto te schieten als de jas zonder hangertje op de grond ligt (met de knopen dicht en geopend, zodat je ook een mooie blik op de binnenzijde kan werpen)
Dit model wordt vaak aangeduidt als een SS-model (zie oa: Lagarde) maar werd ook gewoon door Heer eenheden gebruikt.
Zo op het eerste oog zeg ik, prima jas!!
- Steiner44
- Lid
De kenner heeft gesproken 
was het een beetje te doen met verkeer vanmorgen michiel..

was het een beetje te doen met verkeer vanmorgen michiel..
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
-
- Lid
- JimK
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Dit vind ik toch iets vreemder, een jas, op het eerste zicht een M36 maar met een afrikakorps bandje op de mouw, kan dit?

- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Volgens mij waren veel Afrika Korps-mouwbandjes ook ter herinnering (weet even niet hoe ik het uit moet drukken), dus theoretisch zou het wel kunnen. Of dit model een ter herinnering of een voor in 'het veld' is, weet ik niet.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
De jas valt met de foto's niet te beoordelen. Wel een rare plaats voor een mouwband. Vanaf deze foto lijkt het ook of er slechte repro schouderstukken opzitten. Ik vind het maar een raar verhaal.
Gr. Jim
Gr. Jim
- michiel01
- Lid
Apart ding zeg, de mantel lijkt OK, de schouderstukken heb ik eveneens twijfels bij. De mouwband zou ik niet in geloven, rare plaats en ziet er niet helemaal gezond uit.
Deze kun je beter niet doen!
Deze kun je beter niet doen!
-
- Lid
- michiel01
- Lid
Jurgen,
Ik vond de advertentie en heb nog eens grondig bekeken, de verkoper gaat er duidelijk vanuit dat hij met een leuke prijs de jas verkocht krijgt. de rest van wat hij verkoopt is ook niet alles. Ik zou hem niet kopen.
Ik vond de advertentie en heb nog eens grondig bekeken, de verkoper gaat er duidelijk vanuit dat hij met een leuke prijs de jas verkocht krijgt. de rest van wat hij verkoopt is ook niet alles. Ik zou hem niet kopen.
-
- Lid
ok, was ik ook niet van plan, want volgens de verkoper is hij ook niet helemaal origineel, dus dan interesseert die me niet.
Bedankt voor de info trouwens!
Bedankt voor de info trouwens!