K98 Rifle

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
luc
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: K98 Rifle

Bericht door luc »

patrickh schreef:En beukenhout.
Essenhout
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Ik vind de kolf erop vooruit gegaan, na-oorlogs doorgebruikte kolven zijn gelakt, en oorlogse niet doorgebruikte kolven niet.

Mooi dat je die Russische lak erafgehaald hebt Jeroen!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
custom
Lid
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Erik .S schreef >>Ik vind de kolf erop vooruit gegaan, na-oorlogs doorgebruikte kolven zijn gelakt, en oorlogse niet doorgebruikte kolven niet.

Heren verzamelaars zoals ik al reeds in voorgaande post aangaf als je patina en of de gebruiksporen van ''verzamelwaardig (2WO) materieel'' deels gaat wijzigen en of zelfs geheel gaat verwijderen,dan kan het object vanuit authentiek en verzamelwaardig wellicht terugvallen naar een ''kitsch uiterlijk'' en tevens sterk in prijs zakken door zo'n actie...en dat wil toch geen enkele verzamelaar lijkt mij.Vele verzamelaars vooral de jonge maken regelmatig deze fout om alles eens goed te gaan reinigen lakken en of te laten glimmen zelfs de messing patroonhulzen..ect krijgen dan een Brasso poetsbeurt.

Deze K98 kolf heeft nu meer het uiterlijk van een kermis-buks gekregen .. erg jammer.. maar blijkbaar kunnen smaken en vast gestelde verzamelregels dan toch nog sterk uiteenlopen.

Verzamelgroet Custom :wink:
Laatst gewijzigd door custom op 05 dec 2008, 20:09, 5 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
patrickh
Lid
Gegeven: 91 keer
Ontvangen: 61 keer

Bericht door patrickh »

luc schreef:
patrickh schreef:En beukenhout.
Essenhout
Hoi Luc,

Buchsenholz is toch beukenhout,of niet?

gr.Patrick
Telemark
Lid

Bericht door Telemark »

Is inderdaad Beukenhout.
BRUNO FRANCK
Lid

Bericht door BRUNO FRANCK »

goedendag

ik kryg tranen in myn ogen na het zien van de restauratie van die k 98 (maar dat is myn mening) en ik heb respect voor je mening,maar zo heeft hy er origineel niet uitgezien,hy is nu veel te opzichtelyk,ik vond hem daarvoor mooier en ik denk dat het origineel was,toch zeker de kleur,ik spreek me niet uit over de vernis die erop zat,ik heb ook een paar k98 en die zyn nog in originele kleur en zyn zo achtergelaten door de duitsers en verschiullen niet veel van die van u in de eerste staat
dit is zeker geen kritiek alleen myn mening :)

grts bruno
Steiner44
Lid

Bericht door Steiner44 »

haha ik merk wel dat de reacties ver uit een lopen over het reinigen/ schoonmaken van de 98K.
Maar mijn menig over de 98tiger die door gebruikt zijn die zijn hergeblauwd houtwerk wat gelakt is en de omkamering.
dat er toch al zoveel aan gedaan is wat allemaal na oorlogs is dat dat het reinigen hiervan niet veel verandering erin brengt.
De waarde is misschien afgenomen door mijn actie maar vind hem er zelf op vooruit gegaan.
Echter als het een betere 98K was die al netter houtwerk had had ik dit ook nooit gedaan.

Maar is respecteer ieders mening hierover.

Groetjes Steiner44..
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
BRUNO FRANCK
Lid

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi Steiner

ik begryp een paar standpunten van u over de geblauwde mauser :) ,ik vind het fyn dat je ieders mening respecteert,ik doe dat ook en zo zou het er meer moeten aan toe gaan op de forums want soms loopt het wel eens uit de hand :(

groetjes bruno :) :) :)
LVZ007
Lid

Bericht door LVZ007 »

Dit is mijn K98

Wat vinden jullie van deze?

Afbeelding
Afbeelding
"investeren in het verleden, is zekerheid voor het heden."
battle of the Bulge
Lid

Bericht door battle of the Bulge »

Het is allemaal gekloemel, voor mij persoonlijk is zo veel waarde er al vanaf.
En waarom eigenlijk rifle?? dit is nog altijd een nederlands forum.
groet Battle of the Bulge
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 51 keer
Ontvangen: 93 keer

Mauser K98

Bericht door asjemenou »

custom schreef:Vele verzamelaars vooral de jonge maken regelmatig deze fout om alles eens goed te gaan reinigen lakken en of te laten glimmen zelfs de messing patroonhulzen..ect krijgen dan een Brasso poetsbeurt.
Zoiets doet mijn verzamelaarhart ook altijd zeer. Of het nu om een helm, een medaille of een K98 gaat. Jongens, weet wat je doet. Voordat je besluit om iets schoon te gaan maken (restaureren!) vraag jezelf af ofdat het er beter van word. En weet wat de uitwerking van bepaalde stoffen/chemicaliën doen met je object. Cillit Bang, koperpoets, verfabijt e.d. hebben misschien een snel resultaat maar ze zijn meestal ook desastreus voor het object. Persoonlijk vind ik de kolf er niet mooier op geworden, maar goed dat is mijn mening. Begrijp ik nu goed dat je de kolf hebt bewerkt met verfafbijt? Is het hout van de kolf nu geheel blank? Als dit zo is dat heb je een grotere kans op vlekken op de kolf. Zeker wanneer je de K98 regelmatig in je handen houd. Een tip zou kunnen zijn om de kolf te laten logen bij een meubelfabriek o.i.d. Of misschien kan een wapenhandelaar wel iets regelen. Mooi is anders natuurlijk maar het kwaad is jammer genoeg toch al geschied.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

LVZ007 schreef:Dit is mijn K98

Wat vinden jullie van deze?

Afbeelding
Afbeelding
Ik zie op de 2e foto dat er een sleuf in de kamer geboord is, dus na-oorlogs omgekamerd!

Verder wel netjes, nog ff een korrelbeschermer en een riem zoeken.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie