Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door S1991 »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om te gaan sparen voor een nette in goede staat verkerende M40 of M42 SD Heer helmet.
Op de volgende foto's zie je een voorbeeld van hoe ik ongeveer die helm graag zou willen kopen.
M-40 Single Decal Heer:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

M-42 Single Decal Heer:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Graag zou ik willen weten wat zulke dergelijke helmen tegenwoordig doen.
Kan iemand mij ook vertellen waar ik het beste zulke helmen kan kopen?

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door Steiner44 »

Had vanmorgen op de beurs een single decal M42 zeer nette staat met kinriem.
Deze ging weg voor de prijs van 775,-
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door S1991 »

Steiner44 schreef:Had vanmorgen op de beurs een single decal M42 zeer nette staat met kinriem.
Deze ging weg voor de prijs van 775,-
Hmm, oke bedankt !
Dacht eerst dat ze tussen de 400-600 euro waren. Blijkbaar toch wat meer..
In ieder geval, alsvast bedankt !

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door mtdr »

Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door Steiner44 »

het ligt ook wel aan de conditie van de helm.
Die ik in handen handen had was op de schaal van 1 op 10 toch zeker een dikke 8,5 waard.
maar je kan beter door sparen voor een hele nette dan voor een die nog net niet uit elkaar valt e waar het decal bijna niet meer zichtbaar is.

maar ook met verzamelen smaken verschillen..

groetjes Steiner44
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door S1991 »

Steiner44 schreef:het ligt ook wel aan de conditie van de helm.
Die ik in handen handen had was op de schaal van 1 op 10 toch zeker een dikke 8,5 waard.
maar je kan beter door sparen voor een hele nette dan voor een die nog net niet uit elkaar valt e waar het decal bijna niet meer zichtbaar is.

maar ook met verzamelen smaken verschillen..

groetjes Steiner44
geef ik je gelijk in.
alleen ben me nog aan het bedenken of ik nu eentje met decal ga kopen of zonder. Want met of zonder maakt niet uit ziet nog altijd goed uit.
grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door Nick »

Als je zoekt vind je helmen ook wel voor die prijs.
775 voor een M42 SD helm vind ik duur.
omgitsme schreef: Hmm, oke bedankt !
Dacht eerst dat ze tussen de 400-600 euro waren. Blijkbaar toch wat meer..
In ieder geval, alsvast bedankt !

Grt
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door killingspree »

german militaria alia de collectors guild is al jaren geen goede referentie meer als het gaat om prijzen.
Deze liggen 20% hoger dan de gangbare beurs / handelsprijs.
Had ik dit eerder geweten, ik heb pas een schitterende M40 WH weg gedaan met een practig plaatje.

Je moet tellen voor een fijne single decal met riempje en compleet binnenwerk zo rond de 6 a 8 honderd euro.
M42 zijn met een fijn plaatje iets schaarser geworden en dus ook iets gewilder zo 650 a 1000 euro zelfs.

Als ik je 1 advies mag geven, geeft liever 50 euro meer uit aan een helm die compleet en perfect is, dan minder aan 1 die nagenoeg compleet is.
Voorbeeld, fijn binnenwerk, in gekort riempje en een 80% decal 600,-
matig binnenwerk, volledig riempje en een 90% decal 650,-
Fijn binnenwerk, mooi kinriempje en een 90% decal 700,-

ga dan niet op die 50 euro besparen.
Waarom niet, stel je wil hem een keer verkopen dan ben je er eerder "vanaf" dan van een helm die iedeen op de beurs even vast pakt maar dan toch door loopt in de hoop een iets betere tegen te komen.
Geloof me dat is ruim 95% van de beurs bezoekers... en In the End moet jij dan nog zakken met de prijs en leg je er op bij.

kort samen gevat "goed spul houd zijn waarde".

succes en mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel :arrow:
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door Veltro »

`german militaria alia de collectors guild is al jaren geen goede referentie meer als het gaat om prijzen`
Het is geen goede referentie in zijn algemeenheid, daar fake en na oorlogse items ook gewoon op de site staan, zonder vermelding hiervan...

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door S1991 »

Bedankt Niels,
Ja ik geef je er volkomen gelijk in. Maar ik moet nu nog beginnen met het sparen voor de helm dus.
En ben me nog niet zeker of ik me een no-decal koop of single decal. Maar opzich vind ik met decal toch weer net iets mooier.
Mocht ik nog vragen hebben, kan ik dan bij jou terecht?

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door killingspree »

Ik zou er altijd één met Decal kopen, is wel een investering maar die krijg je er ook weer voor terug.
Uiteraard kun je altijd bij mij terecht.
Als ik je dan langs deze weg nog 1 tip mag geven.
Koop niets bij deze verkoper, deze heeft mij al een keer eerder bezeikt en daarmee zijn carrière als verkoper op het spel gezet
http://link.marktplaats.nl/213466093

Kijk btw uit met marktplaats advertentie, er staan maar bar weinig echte helmen op... en de rest :r
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door S1991 »

killingspree schreef:Ik zou er altijd één met Decal kopen, is wel een investering maar die krijg je er ook weer voor terug.
Uiteraard kun je altijd bij mij terecht.
Als ik je dan langs deze weg nog 1 tip mag geven.
Koop niets bij deze verkoper, deze heeft mij al een keer eerder bezeikt en daarmee zijn carrière als verkoper op het spel gezet
http://link.marktplaats.nl/213466093

Kijk btw uit met marktplaats advertentie, er staan maar bar weinig echte helmen op... en de rest :r
Bedankt voor de tip.
Ja als ik vaker kijk bij marktplaats staat er inderdaad niet veel soeps tussen qua duits. Merendeel is repro of na-oorlogs wat als oorlogs te koop wordt aangeboden.
Maar alvast bedankt, inpricipe ziet een helm met decal vanzelf sprekend wel mooier uit ja.
Aangezien ik een helm wil gaan kopen met decal voor een laat-oorlogse impressie (met gasmasker op het hoofd dan) om een soldaat beetje uit te beelden die hier in Echt (en omstreken) gezeten heeft.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door killingspree »

Ga in godsnaam geen pop met een gasmasker maken.... dat is echt not done :lol:
Zo ver ik weet zaten er in de laatste fase in echt nog met name bij elkaar geraapte luftwaffe fallschirmjäger eenheden.
Heb jij het boek van Kazamat tot Kelderleven nog niet ? dat is vast interestant voor je !

Helm met een decal doet toch veel meer man ;)
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door Ivo Wilms »

Inderdaad ja, een gasmasker is toch wel het laatste wat ze hier in januari '45 hebben gebruikt. :lol:
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duitse M40 of M42 SD helm Heer

Bericht door S1991 »

killingspree schreef:Ga in godsnaam geen pop met een gasmasker maken.... dat is echt not done :lol:
Zo ver ik weet zaten er in de laatste fase in echt nog met name bij elkaar geraapte luftwaffe fallschirmjäger eenheden.
Heb jij het boek van Kazamat tot Kelderleven nog niet ? dat is vast interestant voor je !

Helm met een decal doet toch veel meer man ;)
Ik ga inderdaad GEEN pop maken ;) Is alleen een hoofd waar ik dan de helm opzet en een gasmasker. Dat komt dan te staan bij de stafkaart van West-Sittard en eventueel nog meer andere dingen van de Roerdriehoek ;)
Het boek van Kazemat tot Kelderleven heb ik inderdaad ook nog niet. Waar zou ik die eventueel kunnen krijgen?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gesloten