Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Gebruikte de 2 cm Gebirgsflak 38 deze magazijnen niet? De Gebirgsflak 38 is een lichtgewicht versie van de 2 cm Flak 38 en is ontworpen voor de Bergtruppen die werd gebruikt in berggebieden als luchtafweer maar ook voor infanterie doeleinden. De Gebirgsflak 38, afgekort als de 2 cm GebF 38, was kleiner dan de Flak 38 en woog slechts 276 kg. Ruim 144 kg lichter dan de Flak 38. Het kon namelijk ook in verschillende mogelijkheden getransporteerd worden. Het voetstuk werd ook aangepast, zodat het op oneffen gebieden gestationeerd kon worden. Na goedkeuring in 1942, werd het in 1942 in productie genomen en in 1943 in dienst genomen. Of de Gebirgsflak 38 deze soort magazijnen gebruikten, weet ik niet. Mss kan iemand meer info geven.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Maar misschien toch even zeggen, dit magazijn is gemaakt in 1939,
dus het lijkt me wat vreemd dat het van een 2cm gebf 38 is aangezien dit
luchtafweergeschut pas in 1942, zoals jij zegt, in productie is genomen.
Excuseer mijn gegevens kloppen niet. Het werd in 1938 goedgekeurd in dienst genomen. Maar pas in 1940 begon de massa productie.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
uw gegevens kloppen zeker weten: zie hier : http://www.nationmaster.com/encyclopedi ... rgsflak-38
Daar staat duidelijk, zoals jij eerst aangaf dat hij werd geproduceerd voor het eerst in 1941.
Juist daarom dat ik het wat vreemd vind, deze lader is van 39, dus lijkt het onlogisch dat het voor de 2cm Gebf 38 is.
Of is mijn bewering verkeerd ,
Ik denk dat je het nu verward met de gewone 2cm flak 38.
iknowdintoo schreef:Deze hebben in mijn weten alleen 5- en 10-schots magazijnen.
Dat weet ik, maar het is wel een andere huls die gebruikt wordt. Dus kan het zo zijn als je flak hulzen er in zet dat je er maar 8 er in krijgt. Terwijl als je de correcte gebruikt er 10 in krijgt.
oh ja, toch nog even vermelden, op forum axishistory zegt iemand dat het van een
Kwk 30/38 L/55 is, maar volgens mij hebben die magazijnen met 10 schoten.
Ik ben echter niet zeker of die ook magazijnen gebruikten met 8-schoten.
tiger schreef:oh ja, toch nog even vermelden, op forum axishistory zegt iemand dat het van een
Kwk 30/38 L/55 is, maar volgens mij hebben die magazijnen met 10 schoten.
Ik ben echter niet zeker of die ook magazijnen gebruikten met 8-schoten.