iknowdintoo schreef:
Weet je wat, ik ga hier niet eens meer op reageren..
Jongens! Plaag die jongen niet zo, hij stelde een normale vraag!
Het doekje op de onderhoudstas is inderdaad bedoeld om de loop te verwisselen. Er zijn echter ook een soort van handschoenen geweest welke hetzelfde doel hebben gehad. Deze waren in ieder geval van hetzelfde materiaal. Het is dus helemaal niet ondenkbaar wat je zegt. Zal eens zien of ik foto's van die handschoenen kan vinden.
Rick de G. schreef:Reken er wel op dat camouflagespul erg schaars was.
Vraag me af of het waar is wat je zegt. Of reken je splittertarn -en sumpftarn kleding, handschoenen, helmovertrekken, enz. niet tot de catogorie camoflage spul?
Volgens mij viel het reuze mee met het gebrek aan camoflagespul het was alleen niet in alle gebieden even nuttig. Zo zal dit dit veel meer voor zijn gekomen aan het oostfront en in bijvoorbeeld de Ardennen dan in stedelijke gebieden.
En naast al het officieel uitgereikte spul was er natuurlijk ook nog veel huis en front vlijt op dat gebied.
De combinatie van mantel met daaroverheen zeltbahn lijkt mij in ieder geval ook zeer gangbaar. Je zou killingspree, een andere gebruiker van dit forum eens moeten vragen naar foto's van zijn oude collectie. Hij had ook een hele mooie pop staan waarop deze combinatie te zien was. Ik wil echter de foto's hiervan niet zonder zijn toestemming plaatsen maar het is als voorbeeld voor je eigen samen te stellen pop wel erg leuk natuurlijk.