Duitse helmen uit normandie
-
- Lid
Duitse helmen uit normandie
Hallo mede WO2 liefhebbers,
ik zag twee jaar geleden in Normandië in een winkeltje duitse helmen liggen voor ongeveer twintig euro. Ik vroeg me af of dit originele zijn. Mij lijkt dat het wel zou kunnen omdat ze er daar waarschijnlijk veel meer hebben kunnen vinden maar ik heb er geen verstand van. Waar moet ik dan op letten? Want waarschijnlijk kom ik nog wel een keer terug in Normandië en dan zou ik er voor weinig misschien wel een kunnen krijgen.
Groetjes,
Joep van der Velde uit Utrecht.
ik zag twee jaar geleden in Normandië in een winkeltje duitse helmen liggen voor ongeveer twintig euro. Ik vroeg me af of dit originele zijn. Mij lijkt dat het wel zou kunnen omdat ze er daar waarschijnlijk veel meer hebben kunnen vinden maar ik heb er geen verstand van. Waar moet ik dan op letten? Want waarschijnlijk kom ik nog wel een keer terug in Normandië en dan zou ik er voor weinig misschien wel een kunnen krijgen.
Groetjes,
Joep van der Velde uit Utrecht.
- mtdr
- Lid
Re: Duitse helmen uit normandie
Een orginele Duitse helm koop je niet voor 20 euro of je moet wel heel erg veel geluk hebben.
Verzamel D-Day Soldbucher.
-
- Lid
Ze zagen er wel behoorlijk oud uit voor zo ver ik me kan herinneren. Zijn het anders replica's? Weet je ook waar ik op moet letten als ik een echte wil herkennen?
-
- Lid
Ik weet niet of het bodemvondsten waren maar volgens mij niet want ik zag niet veel roest en gaten geloof ik.
- mtdr
- Lid
Ook al zien ze er oud uit, dan zijn ze niet gelijk orgineel.piepeloentje schreef:Ze zagen er wel behoorlijk oud uit voor zo ver ik me kan herinneren. Zijn het anders replica's? Weet je ook waar ik op moet letten als ik een echte wil herkennen?
Verzamel D-Day Soldbucher.
-
- Lid
Ja dat snap ik maar waar kan je dan wel aan zien of ze origineel zijn?
- michiel01
- Lid
Er bestaat eigenlijk maar een goed antwoord op de vraag die je stelt en dat is:
ga er eens een paar avondjes op studeren, zoek referentie materiaal op fora op internet, lees boeken en bestuur originele en reproducties, tegen de tijd dat je er een maandje in netto studietijd op hebt zitten kun je misschien een deel van je eigen vragen beter beantwoorden.
Waar je op moet letten, alles van hoe de helm voelt t/m hoe de helm ruikt. Je moet weten hoe de textuur van de verf hoort te zijn, welke verschillen er zijn, hoe je ziet of een binnenwerk compleet is, hoe je kan zien hoe deze eruit geweest is, hoe je kan zien of de helm overgeschilderld is (geweest).
Het is niet zomaar te zeggen, als de helm voldoet aan kenmerken A1 t/m G6 dan is het een goede originele helm, het is per helm afhankelijk wat er over gezegt dient te worden.
ga er eens een paar avondjes op studeren, zoek referentie materiaal op fora op internet, lees boeken en bestuur originele en reproducties, tegen de tijd dat je er een maandje in netto studietijd op hebt zitten kun je misschien een deel van je eigen vragen beter beantwoorden.
Waar je op moet letten, alles van hoe de helm voelt t/m hoe de helm ruikt. Je moet weten hoe de textuur van de verf hoort te zijn, welke verschillen er zijn, hoe je ziet of een binnenwerk compleet is, hoe je kan zien hoe deze eruit geweest is, hoe je kan zien of de helm overgeschilderld is (geweest).
Het is niet zomaar te zeggen, als de helm voldoet aan kenmerken A1 t/m G6 dan is het een goede originele helm, het is per helm afhankelijk wat er over gezegt dient te worden.
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Koop eerst maar een boekpiepeloentje schreef:....in Normandië en dan zou ik er voor weinig misschien wel een kunnen krijgen....
- Norden
- Lid
Klinkt te onwaarschijnlijk om waar te zijn.
Maar als ze er volgens jou redelijk oud uitzien en ze kosten maar €20, dan zou ik niet twijfelen ook al is het een repro.
Maar als ze er volgens jou redelijk oud uitzien en ze kosten maar €20, dan zou ik niet twijfelen ook al is het een repro.
The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic.
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer:
Zonder foto's blijft het pure speculatie. Alleen ga ik er vanuit dat ze in Frankrijk de prijzen ook wel weten.
20 euro voor een repro helm is al een koopje imo

http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
- michiel01
- Lid
Ja dat weten ze in Frankrijk dondersgoed, had een superminte perfecte SD M42 in handen, de vraagprijs: 2.000 euro en lager dan 1800 gingen ze echt niet.magicdutchmen schreef:Zonder foto's blijft het pure speculatie. Alleen ga ik er vanuit dat ze in Frankrijk de prijzen ook wel weten.
Dus 20 euro..... no way
-
- Lid
Zal wel een KL helm ofzo zijn.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Ik wist niet dat de KL Duitse model helmen gebruikte?Erik S. schreef:Zal wel een KL helm ofzo zijn.
-
- Lid
iknowdintoo schreef:Ik wist niet dat de KL Duitse model helmen gebruikte?Erik S. schreef:Zal wel een KL helm ofzo zijn.
Wie zegt dat de topicstarter het verschil ziet?
Ik heb van kennisen zo ook al meerdere dergelijke "Duitse" helmen gekregen. . . .
Master of Puppets - Custom Mannequins