Duitse helmen uit normandie
-
- Lid
Duitse helmen uit normandie
Hallo mede WO2 liefhebbers,
ik zag twee jaar geleden in Normandië in een winkeltje duitse helmen liggen voor ongeveer twintig euro. Ik vroeg me af of dit originele zijn. Mij lijkt dat het wel zou kunnen omdat ze er daar waarschijnlijk veel meer hebben kunnen vinden maar ik heb er geen verstand van. Waar moet ik dan op letten? Want waarschijnlijk kom ik nog wel een keer terug in Normandië en dan zou ik er voor weinig misschien wel een kunnen krijgen.
Groetjes,
Joep van der Velde uit Utrecht.
ik zag twee jaar geleden in Normandië in een winkeltje duitse helmen liggen voor ongeveer twintig euro. Ik vroeg me af of dit originele zijn. Mij lijkt dat het wel zou kunnen omdat ze er daar waarschijnlijk veel meer hebben kunnen vinden maar ik heb er geen verstand van. Waar moet ik dan op letten? Want waarschijnlijk kom ik nog wel een keer terug in Normandië en dan zou ik er voor weinig misschien wel een kunnen krijgen.
Groetjes,
Joep van der Velde uit Utrecht.
- mtdr
- Lid
Re: Duitse helmen uit normandie
Een orginele Duitse helm koop je niet voor 20 euro of je moet wel heel erg veel geluk hebben.
Verzamel D-Day Soldbucher.
-
- Lid
Ze zagen er wel behoorlijk oud uit voor zo ver ik me kan herinneren. Zijn het anders replica's? Weet je ook waar ik op moet letten als ik een echte wil herkennen?
-
- Lid
Ik weet niet of het bodemvondsten waren maar volgens mij niet want ik zag niet veel roest en gaten geloof ik.
- mtdr
- Lid
Ook al zien ze er oud uit, dan zijn ze niet gelijk orgineel.piepeloentje schreef:Ze zagen er wel behoorlijk oud uit voor zo ver ik me kan herinneren. Zijn het anders replica's? Weet je ook waar ik op moet letten als ik een echte wil herkennen?
Verzamel D-Day Soldbucher.
-
- Lid
Ja dat snap ik maar waar kan je dan wel aan zien of ze origineel zijn?
- michiel01
- Lid
Er bestaat eigenlijk maar een goed antwoord op de vraag die je stelt en dat is: