Wat is een echte verzamelaar? Iemand die dus geen Holy Grail items heeft zoals paraspulletjes der goden van de 101st schijnt dus geen verzamelaar te zijn? Tja, je zou bijna vergeten dat de meerderheid van de soldaten die vochten gewone zandazen waren! Het spreekt natuurlijk niet tot de verbeelding, maar vergeet niet ( en ik heb het nu over de gewone GI ) dat bij de gemiddelde divisie óók mannen zaten die zich een weg door Europa/Azië hebben gevochten, maar ja: het is natuurlijk geen 101st of SS.... Een doodgewone M41 jas heeft ook z,n charme... Ik lees verschillende topics op dit forum en afgezien van de leden die wél zinnigs te melden hebben is het niveau van dit forum behoorlijk naar beneden getrokken..
Om terug te komen op de kosten voor een WH of een SS uniform: áls je al een origineel exemplaar vindt ( zeker als het om SS gaat ) dan betaal je enorme bedragen. Bovendien is het zo dat er veel fakes in omloop zijn ( geldt voor alle gewilde objecten: Duits, US wo2 net name AB en gemarkeerde helmen, Confederate States of America civil war items, etc. etc. ) daar er sujetten zijn die graag geld willen verdienen aan onwetendheid. Het is vaker geschreven en ik schrijf het weer: documenteer jezelf! Koop goede naslagwerken, verzamelen van militaria vergt kennis. Onderscheid fakes van echt, en vergelijk gekende originelen met gekende fakes. Er zijn verzamelaars die echte items hebben en niet te beroerd zijn je te helpen, en je ook kunnen laten zien wat de verschillen zijn tussen fake en real.
@ Erik S. : Ik ben het volledig met je eens dat je
zelf content moet zijn met wat je doet en met je collectie. Ben je een verzamelaar? Naar mijn mening wel. Niet iedereen heeft de middelen om meteen een grote collectie te hebben, en bovendien duurt het opbouwen van een goede collectie aardig lang. De kunst van het opbouwen van een collectie is het genieten van de jacht!