Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kwam deze vandaag tegen op de rommelmarkt in Drachten, en ik vroeg me af of ze wel origineel waren (ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in). Tevens zou ik de waarde van het setje wel willen weten, als deze origineel blijkt te zijn.
iknowdintoo schreef:Ik kwam deze vandaag tegen op de rommelmarkt in Drachten, en ik vroeg me af of ze wel origineel waren (ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in). Tevens zou ik de waarde van het setje wel willen weten, als deze origineel blijkt te zijn.
Waar was deze rommelmarkt in Drachten als ik vragen mag? Woon namelijk zelf in Drachten en weet niets af van een rommelmarkt.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
De metalen zijn origineel. In huizen bied een oudere man ze altijd aan voor 6,50 per stuk. Bij andere handelaren betaal je wat patrick al zei.
Het stoffen leeuwtje heb ik ook niet eerder gezien. Op een schalkhaar pet vind je normaal een bom met daaronder kokarde. Ik weet niet of dat voor alle hoofddeksels hetzelfde is... maar heb deze niet eerder gezien.
iknowdintoo schreef:Weet niemand iets over het stoffen insigne?
Wat je vaak zag was de Nederlandse leeuw zónder het (koninklijke) kroontje. Bijvoorbeeld bij de eerste insigne's van de Landwacht (voorloper van de Landstorm Nederland, niet de paramilitaire 'Jan Hagel').
Maar met het kroontje (goed opgemerkt) is het niet erg logisch dat het onder Duits bewind goedgekeurd was. En kijkend naar de productie denk ik dat het wel vlak na oorlogs zou kunnen zijn. Misschien een soort politie gerelateerd iets aangezien het wit op zwart is.