ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM
- willysproject
- Lid
Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM
Decals van de SS helm zijn fake... Waarom zouden dit dan originele decals zijn? Welk type van decal zijn dit volgens de personen die menen dat deze decals origineel zijn?
MvG,
Gerd V
MvG,
Gerd V
- robbiexaan
- Lid
is goed ik geef jou binnenkort betere foto'sHeavy Fuel schreef:Zowel de SS helm en FJ helm zijn fake. Betere foto,s zullen dat bevestigen.
Mvg
Willem
dan wil ik wel even weten hoe je er bij komt?
je ziet dus aan deze foto's al dat ze volgens jou nep zijn.
vertel het eens.
Hallo Robbie,dit zijn geen onbekende repro decals. Maar je mag gerust betere foto,s posten. Ze zijn net te wazig.
Mvg
Willem
Mvg
Willem
Zo te zien zit het binnenwerk van de ss helm er ook niet origineel in.
Nemo Me Impune Lacessit
- willysproject
- Lid
De geposte foto's zijn duidelijk genoeg... Maar waarom zijn ze volgens jou origineel?
robbiexaan schreef: vertel het eens.
-
- Lid
Ik vind het super dat je een webwinkel begint. Maar het lijkt me wel lastig zo als je het verschil niet kent tussen repro stukken en originele stukken. Ben je er voor je gevoel niet een beetje tevroeg mee begonnen.
Dit bericht is niet bedoeld om af te zeiken, is gewoon een vraag.
Dit bericht is niet bedoeld om af te zeiken, is gewoon een vraag.
- robbiexaan
- Lid
Ik kan bij deze helmen geen 1 punt vinden waaraan ik zouwillysproject schreef:De geposte foto's zijn duidelijk genoeg... Maar waarom zijn ze volgens jou origineel?
robbiexaan schreef: vertel het eens.
twijfelen of het wel orgineel is.
Decal zijn super!
Binnenwerk is ook goed.
kleur van de helm is ook goed.
riempjes zijn ook goed.
alles wat er in hoort te te zitten ,zit er juist in.
ik kan geen 1 ding vinden.
Mischien is het omdat je de helm beter kan bekijken als je hem in je handen hebt, dan van een foto.
Ik weet er ook nog niet alles van,
maar ik kom bij een paar hele grote verzamelaars(grootste verzamelingen van nederland)
Al deze mensen bevestigen dat ze allebij 100% orgineel zijn.
ze komen zelf uit 1 van hun verzamelingen.
Ik heb ook geen enkele reden om aan hun kennis te twijfelen.
Elke keer als ik bij ze langs ga wordt ik meegenomen naar hun helmen ,en krijg ik alle helmen stuk voor stuk weer eens te zien en wordt mij verteld waar ik op moet letten ,hoe repo's er uit zien enz
alle belangrijke punten worden mij verteld,dit riempje zo,deze decal hier,dit stiksel zo enz enz.
vertel mij nu eens waarom jullie denken dat deze niet goed zijn?
Met mijn webwinkel krijg ik hulp van deze verzamelaars.
iemand die al 40 jaar verzamelt en meer dan 200 duitse helmen heeft ziet het verschil wel.
groeten robbie
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Plaats details van je decals en helmen op de gekende internationale fora en kijk daar wat de reactie is
29th Let's Go!!!!!
- willysproject
- Lid
Omdat deze ss decal een gekende fake is, een hybride van een ET schild met Pocher/Q pattern runes.
Indien deze helm orgineel geweest was, mocht je er gemakkelijk meer dan het dubbele voor vragen... en zou toch binnen een week de deur uit zijn. Nu kun je ze proberen te verkopen op WAF, maar binnen het uur zal je topic van het verkooponderdeel worden gegooid. Verzamelaars die deze bedragen aan de hobby geven hebben wel degelijk hun huiswerk gemaakt...
MvG,
Gerd V
Indien deze helm orgineel geweest was, mocht je er gemakkelijk meer dan het dubbele voor vragen... en zou toch binnen een week de deur uit zijn. Nu kun je ze proberen te verkopen op WAF, maar binnen het uur zal je topic van het verkooponderdeel worden gegooid. Verzamelaars die deze bedragen aan de hobby geven hebben wel degelijk hun huiswerk gemaakt...
MvG,
Gerd V
- willysproject
- Lid
De kennis die de laatste 5 jaar voor handen is in boeken, fora, enz is groter dan de som van de kennis van een oude verzamelaar die 40 jaar enkel op basis van 'horen zeggen-kennis' heeft verzameld.
robbiexaan schreef: iemand die al 40 jaar verzamelt en meer dan 200 duitse helmen heeft ziet het verschil wel.
groeten robbie
Goh, waarom zou diegene van wie je helm gekocht hebt zeggen dat ie goed is? Zal die vast goede argumenten voor hebben gehadmaar ik kom bij een paar hele grote verzamelaars(grootste verzamelingen van nederland)
Al deze mensen bevestigen dat ze allebij 100% orgineel zijn.
ze komen zelf uit 1 van hun verzamelingen.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Steiner44
- Lid
wordt zelf ook niet echt warm of koud van de DD M40...
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
- Veltro
- Lid
Beste robbiexaan;
Je helm; "Bulgarije na oorlogs camo helm" is een creatie van een creatieve geest.
Veltro
Je helm; "Bulgarije na oorlogs camo helm" is een creatie van een creatieve geest.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Tja, grote verzamelaars zegt helemaal niets. Ik ken hele grote verzamelaars met heel veel kennis en mooie spullen. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wie deze grote verzamelaars zijn? Want deze helmen goedkeuren getuigd niet echt van kennis. Iedereen die SS helmen zoekt of wil verzamelen weet dat het bijna onmogelijk is om een DD M40 te vinden zoals ik eerder zei. En dan ook nog met deze bijna niet gesleten decals. Deze helmen zijn maar een paar maanden gemaakt , daarna werd er nog maar 1 SS decal geplaatst en verviel het swastika. e
Je zegt dat je niks ziet wat niet origineel zou zijn. Het binnenwerk zit niet mooi in elkaar, het binnenwerk is sowieso vervangen, wanneer kan ik zo niet zien. Maar de nieten matchen niet zoals ik al aangaf.
Vanaf deze foto's van de FJ helm lijken de kinriemen me al niet goed, ik kan hier twee originele helmen ter referentie bekijken, dus oordeel niet vanuit alleen boeken. Het foam/schuim lijkt ook smoezelig gemaakt, waarschijnlijk is het ook lekker soepel en nieuw.
Pas er mee op om dingen als origineel te verkopen, de mensen komen er mee terug. Je hebt er niks aan als dat gebeurt omdat je zelf nog niet genoeg kennis hebt van deze helmen.
Dit is er weer eentje.
Omgitsme, volgens mij heb ik dit de vorige keer bij jou aangekaart?
Je hebt in ieder geval goed opgelet, ik had hem nog niet eens zien staan.
Bij mij mag je ze nog wel kopen voor de helft, moet ik ze nog wel even uit de boeken snijden. voor de liefhebbers
Je zegt dat je niks ziet wat niet origineel zou zijn. Het binnenwerk zit niet mooi in elkaar, het binnenwerk is sowieso vervangen, wanneer kan ik zo niet zien. Maar de nieten matchen niet zoals ik al aangaf.
Vanaf deze foto's van de FJ helm lijken de kinriemen me al niet goed, ik kan hier twee originele helmen ter referentie bekijken, dus oordeel niet vanuit alleen boeken. Het foam/schuim lijkt ook smoezelig gemaakt, waarschijnlijk is het ook lekker soepel en nieuw.
Pas er mee op om dingen als origineel te verkopen, de mensen komen er mee terug. Je hebt er niks aan als dat gebeurt omdat je zelf nog niet genoeg kennis hebt van deze helmen.
Inderdaad,patrickh schreef:De SS- flyer is 100% zeker reproductie,en komt idd uit Nederland in den oorlog.Is ook typisch dat deze gescheurd is,hebben ze bijna allemaal door uit het boek te halen (geniet).Is zelfs onwaarschijnlijk dat ie in zo'n kleine afmetingen is uitgebracht.
Bekend is dat ie is uitgebracht in 88,5 bij 57 cm.
Dat ie door diverse verzamelaars is goedgekeurd zegt me niets,daar er maar weinig POSTERverzamelaars met genoeg expertise zijn.
Dit is er weer eentje.
Omgitsme, volgens mij heb ik dit de vorige keer bij jou aangekaart?
Je hebt in ieder geval goed opgelet, ik had hem nog niet eens zien staan.
Bij mij mag je ze nog wel kopen voor de helft, moet ik ze nog wel even uit de boeken snijden. voor de liefhebbers

- robbiexaan
- Lid
de gemiddelde leeftijd is hier 15,en de meeste hebben nog nooit een dd SS helm in zijn handen gehad!
de helm is door Harrie Strijbosch 100% origineel verklaard!!
en ik geloof wel dat deze meneer weet waar hij mee bezig is!!!!
Het lijkt wel dat jullie alles wat jullie zelf niet hebben of niet kunnen kopen nep is!!!!!
Maar goed gaan jullie maar lekker jullie boeken lezen daaag!!!
de helm is door Harrie Strijbosch 100% origineel verklaard!!
en ik geloof wel dat deze meneer weet waar hij mee bezig is!!!!
Het lijkt wel dat jullie alles wat jullie zelf niet hebben of niet kunnen kopen nep is!!!!!
Maar goed gaan jullie maar lekker jullie boeken lezen daaag!!!