Origineel of repro

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Origineel of repro

Bericht door Kugelblitz »

SS collector schreef:Ik heb nog eens jullie hulp nodig met dit te indentificeren.

Het is een moederkruis in brons.

Hier is de link http://www.2dehands.be/moederkruis-bron ... _overig=15
Foto's zijn niet echt optimaal, maar lijkt me op het eerste gezicht wel in orde. Gebruikssporen lijken me realistisch en de prijs is ook normaal... Zou persoonlijk verder zoeken naar eentje met doosje en eventueel certificaat... :)

Groeten, Kugelblitz!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Origineel of repro

Bericht door Doornewaard »

Dit is een goede hoor!. Je had ze in 3 klassen (stuffe), brons zilver en goud. De bronzen en zilver kwamen met zakje en de gouden met doosje. De oorkonde's zijn een stukje moeilijker te vinden. Zelf zoek ik al 2 jaar de gouden oorkonde. Het lint hoort 70 cm te zijn.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Origineel of repro

Bericht door JimK »

Originele. Deze zaten niet in een doosje maar in een zakje :wink:
Goud kwam in doosje.
Doornewaard schreef: Het lint hoort 70 cm te zijn.
Soms zijn ze ook wel origineel vermaakt tot een kort lusje voor aan een ketting en meer variaties. Opgemaakt als een soort borch/speld heb ik ze ook wel eens gezien.

Gr. Jim
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

Kugelblitz schreef:
SS collector schreef:Ik heb nog eens jullie hulp nodig met dit te indentificeren.

Het is een moederkruis in brons.

Hier is de link http://www.2dehands.be/moederkruis-bron ... _overig=15
Foto's zijn niet echt optimaal, maar lijkt me op het eerste gezicht wel in orde. Gebruikssporen lijken me realistisch en de prijs is ook normaal... Zou persoonlijk verder zoeken naar eentje met doosje en eventueel certificaat... :)

Groeten, Kugelblitz!
Oke, erg bedankt Kugelblitz en ook de rest voor de informatie en de tips.

Ik ben blij dat ik op de mensen van op dit forum kan rekenen voor me te helpen.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

Ik heb jullie hulp nodig voor een kepi ik denk dat het origineel is maar sommigen dingen doen mij twijfelen.

Hier zijn foto's.

Binnenkant scheur: Afbeelding

Bovenkant : Afbeelding

Voorkant : Afbeelding

Ik hoop dat u mij kan helpen ik ben er erg benieuwd naar.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Origineel of repro

Bericht door michiel01 »

waar twijfel je dan precies aan?
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

michiel01 schreef:waar twijfel je dan precies aan?
Ofdat hij origineel is of repro.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

michiel01 schreef:waar twijfel je dan precies aan?
Sorry ik had uw vraag verkeerd verstaan. Het lijkt in mijn ogen wel een origineel omdat die scheur niet eruit ziet dat het expres is gedaan zoals men wel doet om een repro te vervalsen, de adelaar ziet mij er ook niet echt nieuw uit en er zit een motgat in op de bovenkant van de kepi.

Maar ik ben nog niet zo ervaren als jullie dus voor zekerheid ofdat dit object origineel is wil ik jullie mening erover.

Mijn opa denkt dat hij origineel is vanwege dat het in een jaartal is gemaakt niet lang voor de oorlog eindigde we dneken dat hij in December 1944 is gemaakt en daarom niet zohard beschadigd is en er staat 1944 in en vanwege de plek van de scheur de scheur bevind zich aan de binnekant waar langs de buitenkant zich de klep bevind.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Origineel of repro

Bericht door michiel01 »

nou afgaande op deze foto's is mijn oordeel niet ronduit positief.

Ik ben geen expert op kepi's, daar het niet geheel mijn interesse heeft en er enorm veel variatie in zit en goede repro's van zijn.

Echter lijkt mij dit niet een goed exemplaar, de scheur is mijn inziens gemaakt op de insignes er opnieuw op te zetten. Met enkel deze foto's is het lastig om een goed oordeel te vellen echter, dit exemplaar zou ik links laten liggen.

Is het in jouw bezit?
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

michiel01 schreef:nou afgaande op deze foto's is mijn oordeel niet ronduit positief.

Ik ben geen expert op kepi's, daar het niet geheel mijn interesse heeft en er enorm veel variatie in zit en goede repro's van zijn.

Echter lijkt mij dit niet een goed exemplaar, de scheur is mijn inziens gemaakt op de insignes er opnieuw op te zetten. Met enkel deze foto's is het lastig om een goed oordeel te vellen echter, dit exemplaar zou ik links laten liggen.

Is het in jouw bezit?
Ja ik heb het al in mijn bezit.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Origineel of repro

Bericht door michiel01 »

heb je foto's van de zweetband, een totaalshot van het binnenwerk en een shot van wanneer je de zweetband naar buiten keert?
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

michiel01 schreef:heb je foto's van de zweetband, een totaalshot van het binnenwerk en een shot van wanneer je de zweetband naar buiten keert?
Nog niet maar ik zal ze sebiet trekken.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Origineel of repro

Bericht door SS collector »

Ik ben eerst met dit object naar mijn grootvader gegaan omdat hij toen hij klein was altijd naar de Duitsers ging die hier dichtbij Lichtaart waren gestationeerd, dus dacht ik dat hij het wel zeker zou weten.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Origineel of repro

Bericht door JimK »

SS collector schreef:Ik ben eerst met dit object naar mijn grootvader gegaan omdat hij toen hij klein was altijd naar de Duitsers ging die hier dichtbij Lichtaart waren gestationeerd, dus dacht ik dat hij het wel zeker zou weten.
Hij zal het ongetwijfeld gezien hebben. Maar mensen die de oorlog meegemaakt hebben weten helaas niet wat origineel is of namaak.

Betere foto's zullen helpen.

Maat tot die tijd zeg ik replica.
De klep lijkt niet goed, kleur is afwijkend. Emblemen matchen niet.
Sorry.

Gr.Jim
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Origineel of repro

Bericht door Doornewaard »

mgschutze schreef:Originele. Deze zaten niet in een doosje maar in een zakje :wink:
Goud kwam in doosje.
Doornewaard schreef: Het lint hoort 70 cm te zijn.
Soms zijn ze ook wel origineel vermaakt tot een kort lusje voor aan een ketting en meer variaties. Opgemaakt als een soort borch/speld heb ik ze ook wel eens gezien.

Gr. Jim
Ja klopt, net als tegenwoordig hadden de duitsers ook bedrijven die medailles opmaken. Dit kon in de vorm van een ribbon zijn, of zoals jij aangeeft als een speld. Ook bestonden er miniaturen van, deze konden prive worden aangeschaft. Die mochten dan altijd gedragen worden. Maar bij uitreiking kreeg men alleen de medaille met het 70 cm. lange lint. De uitreikingen gingen met meedere tegelijk in een dorpshuis of iets anders. Er zijn ook uitnodigen voor dat soort bijeenkomsten, ook wel een merkblat genaamd
Plaats reactie