M35, SS polizei, bovo DD.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door Nick U »

michiel01 schreef:Gelukkig voel ik me niet aangesproken door je opmerkingen, daar het een respons is op mijn mening die ik hier ventileer wil ik nog wel even het volgende zeggen en vragen.

Maakt het je een kenner als je eens of enkele malen een bepaald item vast gehad hebt op dat specifieke item? Ik heb namelijk al meerdere SS helmpies vastgehad en mogen aanschouwen maar ik ben echt geen expert. Heel goed dat je een kennis hebt die een grote verzamelaar is, leer er van, want je brengt nog nergens in je 160 posts hier iets nar voren dat van werkelijke eigen kennis betaamt. Dat is namelijk mijn punt. (Dit volledig los van je pleidooi over jalouzie tav anderen, want dat ben ik wel met je eens namelijk over een deel van de mensen hier op dit forum, dat uit zich echter niet zozeer in kritiek maar in geldingsdrang heb ik zo het idee.) Soi
okey kwestie afgehandeld.. ik snap jou punt, jij het mijne back ontopic. :)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door willysproject »

:) Fijn om na een drukke werkdag nog eens een l.l.t. (leutig luchtig topic) te kunnen lezen.

:+

MvG,
Gerd V


johan willaert schreef:
$hifty schreef:hmm grappig dit... volgens mij heeft zo'n 90% procent van jullie nog nooit een echte SS helm vastgehad... ik dus wel.
Wow..... :roll: Wil je nu een ballon of zo.....???
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door Doornewaard »

Nu ga je geschilderde decals met fabrieks decals vergelijken :?:. Wat wil je er eigelijk mee zeggen dat een ss helm hebt vastgehouden? Dat het je nu iemand maakt die er verstand van heeft?. Als je bij een vrouw aan de borsten zit, wil toch ook niet zeggen dat je geneukt hebt....
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door Nick U »

Doornewaard schreef:Nu ga je geschilderde decals met fabrieks decals vergelijken :?:. Wat wil je er eigelijk mee zeggen dat een ss helm hebt vastgehouden? Dat het je nu iemand maakt die er verstand van heeft?. Als je bij een vrouw aan de borsten zit, wil toch ook niet zeggen dat je geneukt hebt....

Doornewaard gaat nog even lekker door :roll: ... kan blijkbaar ook niet lezen, kijke even iets naar boven aub.... BACK ONTOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door coco »

$hifty schreef:
Doornewaard schreef:Nu ga je geschilderde decals met fabrieks decals vergelijken :?:. Wat wil je er eigelijk mee zeggen dat een ss helm hebt vastgehouden? Dat het je nu iemand maakt die er verstand van heeft?. Als je bij een vrouw aan de borsten zit, wil toch ook niet zeggen dat je geneukt hebt....

Doornewaard gaat nog even lekker door :roll: ... kan blijkbaar ook niet lezen, kijke even iets naar boven aub.... BACK ONTOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of jij kan het gewoon niet winnnen, dus ga je maar zo reageren, on-topic is er imo genoeg over gezegd, zie erin wat je erin wilt zien maar ik zie weinig tot geen aanduidingen dat dit een SS helm is!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door Nick U »

coco schreef:
$hifty schreef:
Doornewaard schreef:Nu ga je geschilderde decals met fabrieks decals vergelijken :?:. Wat wil je er eigelijk mee zeggen dat een ss helm hebt vastgehouden? Dat het je nu iemand maakt die er verstand van heeft?. Als je bij een vrouw aan de borsten zit, wil toch ook niet zeggen dat je geneukt hebt....

Doornewaard gaat nog even lekker door :roll: ... kan blijkbaar ook niet lezen, kijke even iets naar boven aub.... BACK ONTOPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Of jij kan het gewoon niet winnnen, dus ga je maar zo reageren, on-topic is er imo genoeg over gezegd, zie erin wat je erin wilt zien maar ik zie weinig tot geen aanduidingen dat dit een SS helm is!

dit gaat niet over winnen Coco... dit gaat erover dat ik in de eerste plaats iemands topic verpest heb en ja dat geef ik toe..... ik geef michiel gelijk, andere mensen hebben overigens ook hun mening gegeven, en dan nog moet iemand nog even vrolijk reageren... terwijl het punt allang duidelijk is... hierbij probeer ik dus de mensen die ik offtopic kreeg weer ontopic te krijgen dus aub, ik geef de mensen gelijk hier. het punt is duidelijk dus een discussie is nergens voor nodig.

hopelijk is dit dan ook echt de laatste offtopic....

MIJN EXCUSES.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door seeadler »

Beste mensen,

Zullen we de gedane uitspraken laten voor wat het was?
Kunnen we terug naar de kern van de zaak!

Over het rechter decal,

Er zitten sporen van een zwart randje rond het decal, dit weet ik zeker. Nu had ik begrepen dat Waffen SS en poizei Bat. de enige decal's zijn die rondom een zwart randje hebben. Het randje is ongeveer 2 mm dik.

Mogelijk is natuurlijk ook dan dat het zwarte randje een zwarte onderlaag is boven het wit. Dit vermoed ik dan.
Bestaat een decal uit een witte onderlaag met zwart eroverheen en dan de afbeelding ?? Dit weet ik niet. Is het daarom dat de zwarte rune gewoon een zwarte onderlaag is en daarom op Waffen SS lijkt?? HELP!!

Heel graag uw mening
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door jeroen wo2 »

coco schreef:Of jij kan het gewoon niet winnnen, dus ga je maar zo reageren
Wou je zeggen dat alles wat jij hier post zo geweldig is ?
Dit is jou 1204ste post hier en naar mijn mening kraam jij ook alleen maar onzin uit.
Wat de helm betreft, zulke dingen moet je gewoon in je handen hebben, ik kan hier iniedergeval niks uit opmaken..
Never Back Down
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door coco »

Kan je geen goede close-up foto's maken van het decal, want de foto's die er staan zijn gewoon nog van te ver af.
Het schept nog niet veel helderheid dus ;)

@ $hifty, sorry heb het gans verkeerd begrepen maar zo kwam het op mij over, ook excusses van mijn kant.
@ jeroen, ik heb geen zin meer om off-topic te reageren op zoiets.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door seeadler »

Hallo Coco,

Het koste mij in het begin nog veel moeite om foto's op het forum te zetten.
De scherpe foto's worden afgekeurd en zijn niet te up-loaden.
Ik ben niet erg handig in deze handelingen maar doe erg mijn best.

Mvg, Mark.
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door seeadler »

Decal.

Mvg, Mark.
Bijlagen
DSC01337.JPG
DSC01336.JPG
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: Duitse bovo, M35 met binnenrand.

Bericht door seeadler »

Hallo iedereen,

Vandaag was ik op de beurs in Huizen en ik had deze helm megenomen.

Ik heb een tiental mensen hun expertice gevraagt, allen handelaren en of verzamelaars van items van het derde Rijk, ik sprak ook een forum-lid en een lezer.

Hun meningen samengevat:

Dat deze helm een M35, licht groen, sporen van dubbel decal, valt nu niet meer over te twijfelen, het is er een.
60% zegt SS- polizei, (die bestond kennelijk ook)
30% zegt polizei batt.
10% zegt, (deze was de grote handelaar) of SS-polizei of Waffen SS, een van de twee.

Allen zeiden ook dat het decal te ver vergaan was om het echt, echt te beschouwen, maar allen toonden wel ontzag voor deze helm, ook een handelaar waar ik het niet van gedacht had, dat viel mij altans op.

Hartelijk dank, mvg, Mark.
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: M35 SS, polizei,bovo DD.

Bericht door seeadler »

Ik heb deze helm (en andere items) op: www warrelics eu, geplaatst, internationale reactie's aldaar,

Ook u bent dan eerlijk op de hoogte, als u even geeintresseerd bent als ik.

Mvg, Mark.
Heavy Fuel

Re: M35, SS polizei, bovo DD.

Bericht door Heavy Fuel »

Het lijkt me dat je naar een mening op zoek bent die bij je past. De helm is te zwaar verrot,om er duidelijkheid over te geven. Het is gewoon een bovo,niets meer of minder.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: M35, SS polizei, bovo DD.

Bericht door seeadler »

Hallo Willem,

Lang niet meer gehoord van je, ik dacht dat jij geen sporen van decal's zag,
blijkbaar heb je wel een bril nodig !!
Deze helm is lang niet zo verrot als jij vermoed.
Het is jammer dat jij deze M35 zo benadrukt, maar ja, jij verzamelt zeker parade helmen.
Plaats reactie