M40 Heer bovo

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

M40 Heer bovo

Bericht door seeadler »

Hallo iedereen,

Deze M40 Heer bovo helm was zeer vuil en was aangetast met dikke roestblaren, tevens een spleet aan de achterkant. Het decal was wel reeds zichtbaar. Ik ontdekte dat deze helm 4a5 lagen verf had. Altijd moeilijk in te schatten. De pot was niet doorgerot. Ik besloot deze te bikken en te schuren en daarna in de olie. Het resultaat voor een bovo vond ik verbluffend. Ik vond dat deze pot een binnenwerk verdiende, ik vond er een in een kale M35, SE62, het binnenwerk was zwaar verweerd maar geschikt voor zijn doel. Die kocht ik, en zette het binnenwerk over in de M40 Heer.

Mvg, Mark.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: M40 Heer bovo

Bericht door Rick de G. »

Vanwaar het binnenwerk?
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: M40 Heer bovo

Bericht door Westwall »

Decal ziet er vreemd uit...
Heavy Fuel

Re: M40 Heer bovo

Bericht door Heavy Fuel »

Westwall schreef:Decal ziet er vreemd uit...
Tot zover beantwoord de staat van de helm aan de decal. Er is slechts de onderlaag van de decal zichtbaar.

Mvg
Willem
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: M40 Heer bovo

Bericht door seeadler »

Bedankt voor uw reactie's,

Willem, Klopt, liever een onderlaag van een decal dan geen. Maar duidelijk Heer.

Rick, zoals je al eerder kon lezen, ik heb een binnenwerk voor die pot gekocht omdat ik de M40, heer er beter uitvond zien als die kale M35, dus had ik ze verwisseld. Heb ik ook geen spijt van. En een kale pot verfen vind ik uit den boze dus vandaar. Een binnenwerk moet wel in de oorlogs-jaren gemaakt zijn. Overzetten is geen zonde dan.

--------------------------------- KIJKTIP!! OPGRAVINGEN LENINGRAD-LINIE OP YOUTUBE ------------------------------

kijk op youtube naar : Kurland 1 tot 3, Digging on the battlefield of wykopki 1 tot 8, intessante opgravingen, maar wel "shokkend" af en toe.

Mvg, Mark.
Plaats reactie