Als het ook geen Duits is dan ben ik wel benieuwd wat het dan wel is. Deze is ook wel anders dan de twee Duitse rechte schopjes die ik heb.ammo schreef:Duits is het niet , Nederlands lijkt me ook niet.
Ben toch wel benieuwd wat het is!mgschutze schreef:Hey Nico,
Ik denk ook niet dat het Nederlands kan zijn. Die hebben geen klinknagel aan de buitenzijde, maar alleen de vijf om de bevestiging van de steel. Verder kan het inderdaad van alles zijn. De staat is ook niet al te best dus ik zou er niet wakker om liggen
Auke J. schreef:Hallo,
Het kan ook heel goed een WO1 Duits schepje of een vroegoorlogs WO2 schepje zijn, staan er stempels in het hout? Aan de zijkant misschien, een kroontje? Deze schepjes zijn in WO2 veel doorgebruikt.
Ik snap niet wie er nou meteen roept dat het niet Duits is, deze schepjes komen wel vaker voor met originele Duitse schephoes, ze zijn dan gewoon doorgebruikt of vroegoorlogs productie, laatst stond er nog eentje op Collector's guild.
Het metaal dat om het hout zit loopt uit in een punt, bij een zwitsers schepje is dat rond, niet puntig. Verder is de houten steel glad en rond, bij een zwitserse steel is de steel in de lengte in vlakken verdeeld, dus niet glad en rond.
Natuurlijk lijken beide schepjes veel op elkaar, maar dat is nog geen reden om het meteen als 'Zwitsers' te bestempelen.
Een origineel Duits vroegoorlogs schepje:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... ght=shovel
M.v.g. Auke Jan
Er is niets als Zwitsers bestempeld in dit topic. Iemand gaf dat als optie, dat is alles.Auke J. schreef:Hallo,
Het kan ook heel goed een WO1 Duits schepje of een vroegoorlogs WO2 schepje zijn, staan er stempels in het hout? Aan de zijkant misschien, een kroontje? Deze schepjes zijn in WO2 veel doorgebruikt.
Ik snap niet wie er nou meteen roept dat het niet Duits is, deze schepjes komen wel vaker voor met originele Duitse schephoes, ze zijn dan gewoon doorgebruikt of vroegoorlogs productie, laatst stond er nog eentje op Collector's guild.
Het metaal dat om het hout zit loopt uit in een punt, bij een zwitsers schepje is dat rond, niet puntig. Verder is de houten steel glad en rond, bij een zwitserse steel is de steel in de lengte in vlakken verdeeld, dus niet glad en rond.
Natuurlijk lijken beide schepjes veel op elkaar, maar dat is nog geen reden om het meteen als 'Zwitsers' te bestempelen.
M.v.g. Auke Jan
Neem aan dat die Reichswher hetzelfde is als de Reichsheer die als beschrijving staat bij de middelste schep op de foto?michiel01 schreef:Nico, je schepje is Reichswehr aanmaak voor zover ik weet, geproduceerd tot ergens in de jaren 30, zeker niet slecht voor een rommelmarkt vondst.
Je hebt gelijk, het werd niet als 'Zwitsers' gedefineerd, het ging mij vooral om het feit dat het meteen als een niet Duits schepje werd gezien.mgschutze schreef:Er is niets als Zwitsers bestempeld in dit topic. Iemand gaf dat als optie, dat is alles.Auke J. schreef:Hallo,
M.v.g. Auke Jan
De Collector's Guild is een beste man, en ik heb er wel eens wat gekocht, maar hij weet ook lang niet alles. Ik heb hem al meerdere malen geholpen met een aantal fakes op zijn site. Niet echt een referentie.
Het schepje op WAF is wel een goed Duits schepje, maar daar zijn er genoeg van. Het is alleen niet het model wat Nico heeft.
Gr. Jim