Duitse foto's, Nederlandse of Belgische gevangen?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Duitse foto's, Nederlandse of Belgische gevangen?

Bericht door S1991 »

alex schreef:Fotos van VAlkenburg brengen sowieso meer op omdat daar nogal fel is gestreden.

Alex
Bedankt Alex.

Ik heb ook nog een paar vraagjes over deze foto's:

1. Heeft deze officier een schützenschnur om wat duit op dat hij een goede schutter is? En is hij een officier in de 29ste Infanterie Regiment?
AfbeeldingAfbeelding

2. Hebben deze soldaten een Duitse MG08/15 of wat voor machinegeweer is het?
Afbeelding

3. Zijn dit Russische gevangenen? En heeft de voorste Duitse soldaat ook een gasplanetasche om?
AfbeeldingAfbeelding

4. Is dit een monument voor de 'helden' van WOI wat staat in Urlich? En die man wat de Hitlergroet brengt en een partijband om heeft waar zou hij eventueel van kunnen zijn?
AfbeeldingAfbeelding

5. Zijn dit Duitse voertuigen en landingsvoertuigen? Of is het Amerikaans of Brits? Of geheel iets anders?
Afbeelding

Alvast bedankt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
bartdb4
Lid

Bericht door bartdb4 »

Die laatste foto zijn enkel Pontons, gebruikten de Duitsers om noodbruggen mee aan te leggen...
Ze legden die Pontons horizontaal op een lijn over de rivier en lieten dan een wegdek op die Pontons rusten.

Hopelijk duidelijk genoeg?

Bart.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Silvano, kun je eens een grotere foto van 2 plaatsen? Zo kan ik het niet goed zien.
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

bartdb4 schreef:Die laatste foto zijn enkel Pontons, gebruikten de Duitsers om noodbruggen mee aan te leggen...
Ze legden die Pontons horizontaal op een lijn over de rivier en lieten dan een wegdek op die Pontons rusten.

Hopelijk duidelijk genoeg?

Bart.
Bedankt Bart, ja is duidelijk genoeg. Eigenlijk hetzelfde wat de Amerikanen gebruikten. Bedankt.
@ iknowdintoo: Ja zal ik doen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Bij deze iknowdintoo:
Afbeelding

Als hij nog groter moet hoor ik het wel.

Grt
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Ja, is een Maschinengewehr 08/15.
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

1.is een onderofficier geen officier! Schutzensnur klopt.
4. is waarschijnlijk een veteraan van een kriegerbund als ik zo naar z'n uitmonstering kijk, enkel een blik op de voorzijde kan dat bevestigen of ontkrachten. Blijft een gok op basis van deze foto.

Op de rest heb ik geen aanvullingen.
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

michiel01 schreef:1.is een onderofficier geen officier! Schutzensnur klopt.
4. is waarschijnlijk een veteraan van een kriegerbund als ik zo naar z'n uitmonstering kijk, enkel een blik op de voorzijde kan dat bevestigen of ontkrachten. Blijft een gok op basis van deze foto.

Oke bedankt. Op de achterkant staat Uffz. en dat betekent toch Uffizier/Officier? Maar klopt het dat hij in het 29ste Infanterie Regiment zat?
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

omgitsme schreef:
michiel01 schreef:1.is een onderofficier geen officier! Schutzensnur klopt.

Oke bedankt. Op de achterkant staat Uffz. en dat betekent toch Uffizier/Officier? Maar klopt het dat hij in het 29ste Infanterie Regiment zat?

Hoi, Nee Omgitsme, Uffz is Unteroffiziere, Offizier is Offz.
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Ik neem aan dat hier niet Valkenburg LB bedoeld wordt ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Cas schreef:Ik neem aan dat hier niet Valkenburg LB bedoeld wordt ?
Hoi Cas,
Ja we bedoelden Valkenburg, Limburg. Die foto's wat op marktplaats stonden en wat voor meer dan €20,- per stuk zijn verkocht worden.

Grt
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vliegveld valkenburg...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Bericht door jeroen wo2 »

Never Back Down
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Nr3 zijn volgens mij Belgen. Het lijkt dat ze al geen beendwindsels dragen die enkel in het franse leger nog veel werden gebruikt. De kapotjas is volgens mij van het korte model gedragen door de AJ's. Ik heb enkele mooie foto's van de achterkant van de Kapotjas van het Belgsich leger en deze zijn dezelfde.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heavy Fuel

Bericht door Heavy Fuel »

Foto 4 Heldengedenkdag,een vaste dag in het Derde Rijk. Datum is mij ontschoten,waarop dat herdacht werd. Eventueel een familielid die een bloemetje legt ofzo.
Even gegoogeld,die dag viel op 16 maart,mocht die dag op een zondag vallen. Werd de dag ervoor herdacht.

Mvg
Willem
Plaats reactie