SS schirmutze

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
JimK
Lid
Contacteer:

Re: SS schirmutze

Bericht door JimK »

Bedankt voor de reacties.

Ik was in het depot bezig (ja, het is erg, maar deze pet is niet eens in het museum te zien :oops: ) en ik dacht, laat ik hier eens even een paar foto's van schieten. Op wo2 komt niet vaak zoiets voorbij, en al helemaal niet met een verhaal.

Deze pet is na de dood van deze man uit Duitsland gekomen en via bij mijn vader terecht gekomen in de jaren '90.

Gr. Jim
Nick U
Lid

Bericht door Nick U »

Nick schreef:Dit is niet waar. Een fabeltje van na de oorlog.
Wie heeft je dit wijs gemaakt?
Nick U schreef: ik heb alleen 1 vraag, SSérs hadden toch het recht op de mooiste uniformen /beste wapens en dergelijke( althans dit heb ik vernomen)
Volgens mij heb ik het eens op een ander forum gelezen.. ik weet het niet meer maargoed,,

dan nog de vraag, waarom werden deze petten van een ander materiaal gemaakt? ik weet wel dat dit een laat model visor is dus misschien hadden ze er simpelweg geen stof meer voor in de oorlog?'

Mgschutze, u bent een mazzelaar _/-\o_
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Toby
Lid

Bericht door Toby »

Prachtige Schirmutze, vooral ook speciaal dat er zo veel informatie over deze man is, zeker het betere spul. :yes:
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Nick U schreef:Volgens mij heb ik het eens op een ander forum gelezen.. ik weet het niet meer maargoed,,

dan nog de vraag, waarom werden deze petten van een ander materiaal gemaakt? ik weet wel dat dit een laat model visor is dus misschien hadden ze er simpelweg geen stof meer voor in de oorlog?'

Mgschutze, u bent een mazzelaar _/-\o_
Het is in ieder geval wel zo dat over het algemeen de wol die de Duitsers gingen gebruiken grover werd. Er werden bijvoorbeeld zelfs zoiets als vermalen houtsnippers door de wol gegooid om materiaal uit te kunnen sparen. Officierenkleding werd echter door de officieren zelf gekocht. Vaak werd er afhankelijk van hoeveel men te besteden had gekozen voor bepaalde materialen.

Prachtige pet met een zeer interessant verhaal in ieder geval Jim. Zowel als je vader als jij hebben een prachtige collectie welke het bekijken meer dan waard is. Complimenten!
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie