Ik was in het depot bezig (ja, het is erg, maar deze pet is niet eens in het museum te zien

Deze pet is na de dood van deze man uit Duitsland gekomen en via bij mijn vader terecht gekomen in de jaren '90.
Gr. Jim
Volgens mij heb ik het eens op een ander forum gelezen.. ik weet het niet meer maargoed,,Nick schreef:Dit is niet waar. Een fabeltje van na de oorlog.
Wie heeft je dit wijs gemaakt?
Nick U schreef: ik heb alleen 1 vraag, SSérs hadden toch het recht op de mooiste uniformen /beste wapens en dergelijke( althans dit heb ik vernomen)
Het is in ieder geval wel zo dat over het algemeen de wol die de Duitsers gingen gebruiken grover werd. Er werden bijvoorbeeld zelfs zoiets als vermalen houtsnippers door de wol gegooid om materiaal uit te kunnen sparen. Officierenkleding werd echter door de officieren zelf gekocht. Vaak werd er afhankelijk van hoeveel men te besteden had gekozen voor bepaalde materialen.Nick U schreef:Volgens mij heb ik het eens op een ander forum gelezen.. ik weet het niet meer maargoed,,
dan nog de vraag, waarom werden deze petten van een ander materiaal gemaakt? ik weet wel dat dit een laat model visor is dus misschien hadden ze er simpelweg geen stof meer voor in de oorlog?'
Mgschutze, u bent een mazzelaar